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J-GLOBAL ID:200901035730591183   Update date: Aug. 25, 2022

Tanaka Katsuaki

タナカ カツアキ | Tanaka Katsuaki
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): 広告効果測定に関する研究 ,  消費者行動の研究 ,  マーケティング・サイエンス ,  Study on the Effects of Advertising ,  Research of Consumer behavior ,  Marketing Science
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • テレビコマーシャルの広告効果
  • マーケティングにおける価格設定
  • Qualitative Effects of TV Advertising
  • Pricing in Marketing
MISC (32):
  • 勝田英紀, 田中克明, 萩原統宏. ニューラル・ネットワークを用いた格付機関の格付安定性に関する実証分析. 証券経済学会 「証券経済学会年報」. 2008. 43. 41-54
  • Katsuda Hideki, Tanaka Katsuaki. Neural Network Method as a New Corporate Rating Method for Basel II. 2008. 57. 4. 32-45
  • Tanaka Katsuaki. Optional Advertising Planning by Stochastic Frontier Model. 2008. 57. 4. 196-206
  • Katsuaki" "Tanaka. Measuring the efficiency of media Planning by a multi-level Graph. 2008. 15. 2. 75-87
  • 勝田英紀, 田中克明. ニューラル・ネットワークを用いた格付の定量分析. 日本経営財務研究学会 「経営財務研究」. 2007. 27. 2. 38-53
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Books (11):
  • 経営学ガイダンス
    中央経済社 2004
  • 経済・経営分析のためのEXCEL入門新版
    有斐閣 2004
  • DEA Approach to the Allocation of Various TV Commercials to Day parts
    Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2003
  • DEA Approach to the Allocation of Various TV Commercials to Day parts
    Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2003
  • DEAに基づく広告キャンペーンの効果測定
    経済と経済情報システムの研究 1999
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Education (4):
  • - 1972 Osaka University
  • - 1972 Osaka University Graduate School, Division of Economics
  • - 1970 Osaka University School of Economics
  • - 1970 Osaka University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (6):
日本消費者行動研究学会 ,  日本シュミレーション&ゲーミング学会 ,  INFŌRMS ,  日本経営工学会 ,  日本行動計量学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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