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J-GLOBAL ID:200901036182856749   Update date: Feb. 14, 2024

FUKUTOMI GEN

フクトミ ゲン | FUKUTOMI GEN
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.kyoto-su.ac.jp/~genf/
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2011 - 海外市場におけるマーケティング
  • 2010 - 日本企業のマーケティングに関する実証研究
  • 2009 - サービス・プロフィット・チェーン
  • 2000 - 販売員やサービス人員の管理と動機づけ
  • Dynamics of Channel Internalization and Advertisement
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Papers (4):
  • Gen Fukutomi, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, and Hiroyuki Fukuchi. The Use of Marketing and Financial Metrics in Japanese Firms. International Journal of Marketing and Distribution. 2021. Vol. 4. No. 1. 1-14
  • 福冨言. マーケティング研究、その50年. 『京都マネジメント・レビュー』. 2018. 第32号. 93-101
  • 「海外赴任者の組織アイデンティフィケーション:先行要因と現地法人の事業成果との関連性」. 『京都マネジメント・レビュー』. 2018. 第32号. 311-322
  • Gen Fukutomi, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Hiroyuki Fukuchi, and Masato Sasaki. Dysfunction from Focusing on Overseas Business. GSTF Journal on Business Review. 2017. Vol.5. No.1. 28-37
MISC (12):
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Books (5):
  • マネジメント・リテラシー:社会思考・歴史思考・論理思考
    白桃書房 2019
  • サービス・マーケティング概論
    ミネルヴァ書房 2019
  • 『日本企業のマーケティング力』(共著)
    有斐閣 2012 ISBN:4641163987
  • 『なぜ、あの会社は顧客満足が高いのか:オーナーシップによる顧客価値の創造』(共著)
    同友館 2012 ISBN:4496049163
  • 『OQ(オーナーシップ指数):サービスプロフィットチェーンによる競争優位の構築』(共訳)
    同友館 2010 ISBN:4496046679
Lectures and oral presentations  (35):
  • Metrics-Driven Climate and Metrics-Based Activities as an Organizational Processes to Complement MPM system in the Firm
    (Annual Meeting 2018, Association of Marketing Theory and Practice 2018)
  • Marketing and Finencial Metrics in Sales Management
    (International Marketing Trends Conference 2018 2018)
  • 新興国におけるマーケティング戦略と現地法人の管理(共同)
    (日本商業学会関東部会 2016)
  • Social Identity of Offshore Employees: When Do Organizational Identity and Identification Improve International Business Performance (co-authored)
    (2016 Annual Conference, Academy of Marketing Science 2016)
  • Dysfunction from Focusing on Overseas Business (co-authored)
    (5th. Annual International Conference on Enterprise Marketing and Globalization 2016)
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Education (5):
  • 2000 - 2004 Hitotsubashi University Graduate School, Division of Commerce
  • - 2004 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management
  • - 2000 Hitotsubashi University Graduate School, Division of Commerce
  • 1994 - 1998 Kwansei Gakuin University Faculty of Commerce
  • - 1998 Kwansei Gakuin University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (一橋大学)
Awards (1):
  • 2014 - 日本フードサービス学会第15回論文賞優秀賞
Association Membership(s) (6):
日本フードサービス学会 ,  日本商品学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  組織学会 ,  Academy of Marketing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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