Rchr
J-GLOBAL ID:200901036571711586   Update date: Aug. 11, 2011

Matsuura Sachiko

マツウラ サチコ | Matsuura Sachiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2009 - 日本発グローバルブランドのブランド戦略事例研究
  • 2008 - ブランディングにおけるブランドの意味づけと情緒的価値
MISC (1):
  • 「神話の中のアーキタイプによるブランド構築-ユング心理学のブランディングへの応用」. 『マーケティングジャーナル』((社)日本マーケティング協会). 2004. 94
Books (5):
  • 『ブランド評価と価値創造』(刈屋武昭編)「ブランド資産価値評価とブランド・マネジメント」
    日経広告研究所 2005
  • 「グローバルブランディングとブランド・パワー診断」『ブランド構築』(嶋口充輝, 竹内弘高, 片平秀貴, 石井淳蔵編)
    有斐閣 1999
  • 「ヤング・アンド・ルビカム社のブランド評価・診断システム」『最新ブランド・マネジメント体系』(青木幸弘, 小川孔輔, 亀井昭宏, 田中 洋編著)
    日経広告研究所 1997
  • 「国際広告戦略」『国際マーケティング』(田内幸一, 堀出一郎編著)
    中央経済社 1994
  • 「成熟市場と女性マーケター」『女性流ヒット商品発想法』(フェミニン・マーケティング研究会編)
    産能出版 1989
Education (3):
  • ハーバード・ビジネス・スクール PMD
  • Hitotsubashi University Faculty of Social Sciences
  • Hitotsubashi University Faculty of Sociology
Work history (4):
  • Columbia University
  • 電通ヤング・アンド・ルビカム(株) ブランドマネジメント室室長
  • 電通ヤング・アンド・ルビカム(株) 勤務
  • (株)電通リサーチ 勤務
Association Membership(s) (1):
日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page