Rchr
J-GLOBAL ID:200901037111172179   Update date: May. 11, 2016

Oshiki Izumi

オシキ イズミ | Oshiki Izumi
Homepage URL  (2): http://www.seiryo-mfriend.jp/http://www.eeko.org/
Research field  (1): Social welfare
Research keywords  (4): スクールソーシャルワーク ,  メンタルフレンド ,  児童福祉 ,  Child Welfare
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2007 - メンタルフレンド活動による地域福祉展開(現代GP採択)
  • 児童問題解決の組織的支援に関する研究
  • 児童生徒の学校不適応に関する研究
  • Study on Consultation Business of Child Guidance Center
  • Study on Method of Support by Organization Cooperation to Solve child's Maladjustment
Show all
MISC (8):
  • 学校と関係機関による組織的支援-「教育福祉」的視点から機関連携を考える-. 学校教育研究. 2003. 18
  • 児童問題解決のための組織的支援に関する研究-教育福祉ネットワーク構築に向けて. 修士論文. 2000
  • 不登校児童集団治療について(共著). 新潟県児童相談所研究紀要. 1998. 24
  • Research concerning School Refusal Child's Group Guidance. 1998. 24
  • 児童相談に見る「親の自我状態」の類型化〜問題行動と自我構造の定量的解析の試み〜. 新潟県児童相談所研究紀要. 1994. 20. 107-122
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • メンタルフレンド活動による地域福祉展開
    (文部科学省「大学教育改革プログラム合同フォーラム」 2010)
  • メンタルフレンド活動による地域福祉展開
    (文部科学省「大学教育改革プログラム合同フォーラム」 2007)
Education (3):
  • - 2000 Joetsu University of Education
  • - 2000 Joetsu University of Education Graduate School, Division of School Education
  • - 1978 Japan College of Social Work Faculty of Social Welfare
Professional career (1):
  • (BLANK) (Joetsu University of Education)
Work history (5):
  • 2000 - 2004 Joetsu University of Education
  • 2000 - 2001 The Open University of Japan
  • 1999 - 2000 新潟青陵女子短期大学 非常勤講師
  • 1999 - 2000 Niigata Seiryo Woman's Junior College Part-time lecturer
  • Niigata Seiryo University Professor
Committee career (3):
  • 2008 - 現在 に至る 新潟県指定管理者選定委員会委員長(ユニゾンプラザ)
  • 2007 - 現在 に至る 新潟市放課後開放プラン検討委員会委員長
  • 2006 - 現在 に至る 新潟県障害者介護給付費等不服審査会委員
Awards (1):
  • 2007 - 文部科学省「現代的教育ニーズ取組支援プログラム」(地域活性化への貢献:広域型)
Association Membership(s) (5):
日本電話相談学会 ,  日本家族研究・家族療法学会 ,  日本学校教育学会 ,  日本児童青年精神医学会 ,  日本社会福祉学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page