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J-GLOBAL ID:200901037153463718   Update date: Jan. 13, 2023

Harada Masashi

ハラダ マサシ | Harada Masashi
Affiliation and department:
Job title: Science Researcher
Research field  (1): Fluid engineering
Research keywords  (11): Quadcopter ,  VTOL ,  羽ばたき ,  飛行船 ,  最適化 ,  プロペラ ,  ローター ,  Optimum Design ,  Propeller ,  Rotor ,  Helicopter
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 1 ヘリコプタの運動 2 プロペラの最適設計
  • 1 Dynamics of Helicopter 2 Propeller Optimum Design
Papers (6):
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MISC (33):
  • Masashi HARADA. Simple Propeller Design Method for Drones by use of Classical Theory. 2022. 60
  • Masashi HARADA. Development of Ducted Fan Design Code, OptDuct. 2021. 59
  • 山中大也, 浜井一輝, 三浦与, 宗像瑞恵, 吉川浩行, 原田正志. Improvement of Propeller Shape for a Multicopter using Characteristics of Contraction Propeller Wake. 飛行機シンポジウム講演集(CD-ROM). 2020. 58th
  • 原田正志. Mistake of Adkins & Liebeck’s Design Method. 飛行機シンポジウム講演集(CD-ROM). 2018. 56th
  • 原田正志. Merit and Demerit of JAXA Lift Fan Type VTOL and Various Electric VTOL. 飛行機シンポジウム講演集(CD-ROM). 2018. 56th
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Patents (27):
  • 可変ピッチプロペラ
  • 構造物検査用マルチコプター
  • ロータ、ドローン及びヘリコプタ
  • 航空機
  • コンパウンドヘリコプタ
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Education (4):
  • - 1992 Graduate School, University of Kyoto Control
  • - 1990 University of Kyoto Aeronautics
  • Kyoto University
  • 京都大学大学院
Professional career (1):
  • Master of Engineering
Work history (5):
  • 1998/10 - 現在 Sojo University Faculty of Engineering, Department of Aerospace Systems Engineering
  • 2002/09 - 2003/08 University of Toronto
  • 1998/04 - 2002/09 航空宇宙技術研究所 成層圏プラットフォームチーム
  • 1992/04 - 1997/03 航空宇宙技術研究所 飛行実験部
  • 1992 - National Aerospace Lab. Science Researcher
Committee career (3):
  • 2005/04 - 2017/03 日本機械学会交通・物流部門 第4委員会幹事
  • 2007/04 - 2008/10 日本航空宇宙学会 飛行機シンポジウム幹事
  • 1996/04 - 1997/10 日本航空宇宙学会 飛行機シンポジウム幹事
Association Membership(s) (3):
日本機械学会 ,  日本航空宇宙学会 ,  Japan Society for Aeronautical and Space Sciences
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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