Rchr
J-GLOBAL ID:200901037516398263   Update date: Jan. 17, 2024

Yoshino Yukio

ヨシノ ユキオ | Yoshino Yukio
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (5): Social psychology ,  Educational technology ,  Clinical pharmacy ,  Physiology ,  Neuroscience - general
Research keywords  (6): 音楽療法 ,  幼児の音楽行動の発達 ,  音楽教育 ,  Music Therapy ,  The Development of Music Behavior for Early Childhood. ,  Music Education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2001 - 2002 初心者のためのメロディーに対するピアノ伴奏付けの方法
  • 2001 - 2002 Beginners guide for piano accompaniment to melody
  • 発達遅滞児と老人性痴呆症のための音楽療法
  • 音楽的遊びを介して見られる4,5才児の発達
  • 保育者養成のための音楽教育
Show all
MISC (20):
  • 音楽療法-保育者養成の立場から-. 東京音楽療法協会. 1991. 5
  • Music Therapy-from the standpoint of training nursery governess-. 1991. 5
  • 音楽教育学および音楽療育学における情報工学的方略. 國學院女子短期大学. 1988. 6
  • Information Theoretical Strategy in Music Pedagogy and Music Therapeutics. 1988. 6
  • 短大幼児教育科における障害児音楽療法ゼミ訓練実施活動に関する実験的研究. 國學院女子短期大学. 1987. 5
more...
Books (23):
  • NEW Let's Sing and Play the Piano-to be a nice nurse-
    Ongaku no Tomosha 2003
  • NEW うたって ひこう-すてきな保育者になるために-
    音楽之友社 2003
  • NEW Let's Sing and Play the Piano-to be a nice nurse-
    Ongaku no Tomosha 2003
  • 〔改訂版〕子どもに大人気 手あそび指あそび
    ドレミ楽譜出版社 2002
  • [Revised Edition] The Hand Play and the Finger play
    DOREMI MUSIC PUB. CO., LTD. 2002
more...
Works (24):
  • 心を育てる音楽教育を考える
    2004 -
  • Discussion about the music education for bringing up the mind.
    2004 -
  • 幼児教育における表現活動としてのピアノ演奏指導法
    2003 -
  • 幼児教育学科における初心者のピアノ指導カリキュラムについて-國學院短期大学における実践報告と考察-
    2000 -
  • The curriculum of a quide of the piano for beginners in the depart-ment of early childhood education-practice reports and discu-ssion in Kokugakuin Junior College-
    2000 -
more...
Education (1):
  • - 1961 北海道学芸大学札幌分校 教育学部 特設音楽科
Committee career (2):
  • 2004 - 全国大学音楽教育学会 理事長
  • 2002 - 全国大学音楽教育学会北海道地区学会 名誉会長
Association Membership(s) (3):
北海道心理学会 ,  全国大学音楽教育学会北海道地区学会 ,  全国大学音楽教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page