Rchr
J-GLOBAL ID:200901038578200890
Update date: Sep. 26, 2022
Uchida Masato
ウチダ マサト | Uchida Masato
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (1):
Experimental psychology
Papers (7):
Masato Uchida. A Program to Maintain Self-Management During and After Health Counseling Specifially About Metabolic Syndrome. Japanese Journal of Behavior Analysis. 2015. 30. 1. 24-32
Masato Uchida. Regularity of reinforcement and the persistence of operant response - A simulation experiment on the resistance to extioction -. The Journal of Wayo Women's University. 2014. 54. 119-130
内田雅人. 特定保健指導後の健康維持行動の継続に向けた自己管理支援プログラム. 日本行動分析学会第31回年次大会発表論文集. 2013
内田雅人. シミュレーション実験による消去抵抗の検証. 平成23年日本行動分析学会第29回年次大会発表論文集. 2011. 41
内田雅人, 石井巌. Blocking of Stimulus-reinforcer Association in Rats That Have Learned Response-reinforcer Association. The Japanese Journal of Animal Psychology. 1994. 44. 1-2. 9-19
more...
MISC (12):
内田雅人. ミュレーション実験による連合学習理論の検証. 和洋女子大学紀要. 2009. 49. 143-158
内田雅人. 介護の介入によって、どのような効果があったか調べてみよう. 介護専門職情報誌介護福祉. 2008. 70. 夏季. 45-70
高梨一彦, 関山邦宏, 高野俊, 渡邊祥子, 内田雅人, 村田夏子, 若尾良徳. 発達科学実習のカリキュラム開発. 平成15年度私立大学教育研究高度化推進特別補助報告書. 2004
記憶の系列位置効果に関する実験制御プログラミング. 和洋女子大学紀要(文学編). 2003. 43. 37-59
内田雅人, 関山邦宏, 高野俊, 村田夏子. Attitudes of Junior- and Senior-High School Teachers Toward Practice Teaching and Wayo Women's University Student Teachers. The Journal of Wayo Women's University. 2001. 41. 117-140-117_a
more...
Books (5):
心理学いろいろ
文化書房博文社 2011
『発達科学-「発達」への学際的アプローチ』
ブレーン出版 2006
発達科学実習基礎マニュアル(共著)
ブレーン出版 2005
日常生活の行動原理
ブレーン出版 2003
基礎から学ぶ心理学(共著)
ブレーン出版 2003
Lectures and oral presentations (2):
特定保健指導後の健康維持行動の継続に向けた自己管理支援プログラム
(日本行動分析学会第31回年次大会 2013)
シミュレーション実験による消去抵抗の検証
(日本行動分析学会第29回年次大会 2011)
Education (1):
- 1985 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Letters 心理学
Association Membership(s) (2):
The Japanese Association for Behavior Analysis
, 日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM