Rchr
J-GLOBAL ID:200901038758560827   Update date: Jan. 30, 2024

Yamaguchi Takako

Yamaguchi Takako
Affiliation and department:
Research field  (1): Basic nursing
Research keywords  (2): 基礎看護学 ,  Basic Nursing
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2018 - 2021 在留外国人コミュニティの特徴を生かした効果的な保健情報提供モデルの提案
  • 2016 - 2019 Construction of the remote system for improve the assessment ability of visiting nurse
  • Study of Basic Nursing
Papers (11):
  • 山口貴子. 日本における外国人住民の医療・保健情報へのアクセスと利用に影響する要因についての文献レビュー. 看護科学研究. 2023. 21. 29-40
  • Takako YAMAGUCHI, Katsumasa OTA. Development of the inpatient attitudes towards the patient role scale. Japan Journal of Nursing Science. 2012. 9. 1. 88-100
  • 藤井 徹也, 佐藤 好恵, 中山 和弘, 佐伯 香織, 門井 貴子, 中野 隆, 篠崎 惠美子. 基礎看護技術教育における専門基礎知識の教授実態. 医学と生物学. 2010. 154. 12. 618-623
  • 市川香史, 大島弓子, 門井貴子. 看護師の便秘に対するケア選択の実態-診断指標、原因・関連因子、ケア選択の分析を通して. 看護診断. 2008. 13. 131. 28-37
  • 大島 弓子, 小松 万喜子, 曽田 陽子, 佐藤 美紀, 門井 貴子, 田代 ひろみ, 水野 美香. 各医療機関における「アセスメント-看護診断-看護介入/標準看護計画-成果」のリンケージおよび電子化への取り組みの実態と課題. 木村看護教育振興財団看護研究集録. 2008. 15. 11-25
more...
MISC (3):
Books (1):
  • ヘルスアセスメント〈Web動画付〉(改訂第2版): 臨床実践能力を高める (看護学テキストNiCE)
    南江堂 2017 ISBN:4524257489
Lectures and oral presentations  (19):
  • FIRST-YEAR NURSING STUDENTS' ETHICAL SENSITIVITY BASED ON THEIR RESPONSES TO PHYSICAL RESTRAIN
    (ICN 2023 Congress in Montreal 2023)
  • 模擬患者の参加による実習前看護OSCEにおける課題:模擬患者の視点から
    (第33回日本医学看護学教育学会学術学会 2023)
  • 在学中の基礎看護技術動画の活用状況
    (第27回日本看護研究学会東海地方会学術集会 2023)
  • 看護基礎教育における役割体験型スマートフォンアプリケーションを用いた多職種連携教育の効果
    (日本看護医療学会学術集会抄録集 2022)
  • 教員が制作した基礎看護技術動画の活用状況
    (第26回日本看護研究学会東海地方会 2022)
more...
Education (2):
  • 2005 - 2010 Nagoya University Graduate School of Medicine
  • - 1996 Chiba University School of Nursing
Professional career (1):
  • 看護学博士 (名古屋大学)
Association Membership(s) (4):
Japanese Society of Nursing Art and Science ,  JAPAN ACADEMY OF NURSING EDUCATION ,  日本看護科学学会 ,  日本看護研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page