Rchr
J-GLOBAL ID:200901039057515653   Update date: Apr. 17, 2024

NISHIZAWA Toru

ニシザワ トオル | NISHIZAWA Toru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (4): Biodiversity and systematics ,  Science education ,  Ecology and environmental science ,  Genetics
Research keywords  (6): 生物教育学 ,  分子生態学 ,  植物系統分類学 ,  Population Genetics ,  Evolutionary Ecology ,  Molecular Genetic Ecology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2025 科学技術を支える次世代教員養成プログラムの研究開発とその実証的研究
  • 2018 - 2019 地域を担う科学系人材創出のための教員養成・研修システムの開発とその実証的研究
  • Tests of Size-Advantage Model in Arisaema serratum inferred from patornity analysis using DNA microsatellite polymorphism
  • マムシグサ(Arisaema serratum)の送粉機構と繁殖様式に関する研究
  • テンナンショウ属(Arisaema)における性表現転換の進化的意義の解明
Show all
Papers (29):
  • 西沢 徹,柴田 直昌. 「フィールドふくい」を活用した理数系人材の育成にむけて,- 福井大学ジュニアドクター育成塾 これまでの活動の歩み -. In principle, the journal name should be the abbreviated journal name specified by the journal in which the article was published.,If the journal name is in European language, the first letter of the word should be capitalized.,The first letter of the first word should be capitalized, and the first letter of the second and subsequent words should be lower case. 2021. 45. 107-117
  • Nobuyoshi Nakajima, Toru Nishizawa, Mitsuko Aono, Masanori Tamaoki, Hikaru Saji. Occurrence of spilled genetically modified oilseed rape growing along a Japanese roadside over 10 years. In principle, the journal name should be the abbreviated journal name specified by the journal in which the article was published.,If the journal name is in European language, the first letter of the word should be capitalized.,The first letter of the first word should be capitalized, and the first letter of the second and subsequent words should be lower case. 2020. 20. 4. 139-146
  • Nishizawa Toru, Asahara Masahiro. 理科教員養成カリキュラムを活用した高大接続プログラムの開発. 福井大学教育実践研究. 2020. 44. 51-64
  • Toru NISHIZAWA, Masahiro ASAHARA. Development of program for reform of the association between high school and university, using curriculum of science teacher training. Fukui Educational Research. 2020. 2019. 44. 51-64
  • 淺原 雅浩,清水 修平,西沢 徹,山本 博文,三好 雅也,栗原 一嘉. 教員養成系学部における高大接続プログラムの開発とその実践 ー 高校生による小中学校理科教材研究と模擬授業:粒子領域を例として ー. 福井大学初等教育研究. 2018. 4. 31-42
more...
MISC (17):
Books (1):
  • 理科好きな子に育つふしぎのお話365
    誠文堂新光社 2015
Lectures and oral presentations  (3):
  • 実験-反転授業-レポートの往還型探究活動プロセスを含む授業開発と実践-高等学校化学基礎「化学結合」での取り組みを例として-
    (Hokuriku Branch of Society of Japan Science Teaching 2022)
  • CST(地域の核となる理科教員)養成プログラム認定によるCST資格の共通化の検討
    (日本科学教育学会第44回年会 姫路大会 2020)
  • 福井CST養成・支援事業の現状と課題
    (2014)
Works (4):
  • 地域の学校参加による「菜の花調査」の実施に向けたDNAによる種の識別技術の確立, 基盤研究(C)(一般)
    2014 -
  • テクノフェア福井2014
    2014 -
  • 阿寒湖マリモの保全に向けた遺伝的多様性解析のための技術基盤の確立に関する研究, 若手研究(B)
    2010 -
  • マムシグサにおける父性繁殖成功度の集団間比較に関する研究, 若手研究(B)
    2006 -
Education (2):
  • - 2000 Kanazawa University Graduate School, Division of National Science and Technology
  • - 1998 Kanazawa University Faculty of Education
Committee career (1):
  • 2021/05 - 2022/03 福井工業高等専門学校 外部評価委員
Awards (2):
  • 2022/03 - 日本雑草学会 2022年度日本雑草学会論文賞(Weed Biology and Management) Occurrence of spilled genetically modified oilseed rape growing along a Japanese roadside over 10 years
  • 2014/08 - Japanese Society for Plant Cell and Molecular Biology The JSPCMB Excellent Paper Award
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page