Rchr
J-GLOBAL ID:200901039204420523   Update date: Sep. 12, 2013

Sato Hirokazu

サトウ ヒロカズ | Sato Hirokazu
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育学 ,  Science of Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 生活綴方における生活組織概念の研究
  • フレネ教育法の研究
  • Study on the concept "organization of life" in Seikatsu-Tsuzurikata
  • Study on Pedagogie Freinet
MISC (8):
  • 教育実践における安心と自由. 教育科学研究会編『教育』. 1999. 49. 8. 6-13
  • 総合学習の実践づくりのために. 日本作文の会編『作文と教育』. 1999. 50. 6. 21-31
  • いま、なぜ書くことをだいじにするか. 日本作文の会編『作文と教育』. 1996. 47. 1. 34-42
  • フレネ教育に関する論争(1950-1952年). 三重大学教育学部研究紀要. 1992. 43,69-80
  • Un Debat sur la Pedagogie Freinet. 1992. 43,69-80
more...
Books (9):
  • なぜ学ぶ楽しさが奪われているか
    『岩波講座現代の教育 第2巻 学校像の模索』(岩波書店) 1998
  • いま、なぜ問題解沢学習なのか-生活表現にねざした個性化教育の立場から-
    日本教育方法学会編『教育方法』(明治図書) 1995
  • フレネ教育 生活表現と個性化教育
    青木書店 1995
  • フレネ教育と生活綴方教育
    1993
  • 戦前生活綴方実践における文集の役割
    日本作文の会編『学級文集の研究』(大空社) 1993
more...
Education (2):
  • - 1977 Nagoya University
  • - 1977 Nagoya University Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (Nagoya University)
Association Membership(s) (1):
THE CHUBU SOCIETY FOR THE STUDY OF EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page