Rchr
J-GLOBAL ID:200901039250385520   Update date: Sep. 30, 2022

Nakayama Kanjiro

ナカヤマ カンジロウ | Nakayama Kanjiro
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.juen.ac.jp/psych/nakayama/
Research field  (2): Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (4): 内発的動機づけ ,  教育心理学 ,  学習心理学 ,  動機づけ論
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 児童の動機づけ特性と達成行動との関連
  • Relationships between Children's Motivational Orientation and Their Achievement Behavior
Papers (45):
  • Akira Saito, kanjiro Nakayama. Support Strategies for the Memorization of "KUKU" by a Child with Mathematical Disabilities : Based on Individual Cognitive Difficulties. 上越教育大学研究紀要 = Bulletin of Joetsu University of Education. 2018. 37. 2. 371-383
  • NAKAYAMA Kanjiro. Teacher's autonomy support in the classroom learning (2): An analysis of "unsuccessful" cases. 2014. 33. 75-84
  • NAKAYAMA Kanjiro. Teacher's autonomy support in the classroom learning. 2013. 32. 149-160
  • Teacher's Autonomy-Supportive Behavior in the Extracurricular Activities : An Analysis from Self-Determination Perspective. 2012. 31. 0. 111-123
  • Gohori Josef, Nakayama Kanjiro. How Czech Teahcers Recognize Pupil's Declne in Academic Ability and the Change of Learning Environment?. Bulletin of Joetsu University of Education. 2011. 30. 75-83
more...
MISC (35):
  • 中山 勘次郎. 授業の中で子どもを支える : 子どもの意欲を引き出す工夫 (特集 勉強ぎらいの子どもを支える). 教育と医学. 2015. 63. 7. 608-615
  • 中山 勘次郎. 家庭学習を“修行”にしない学習時間の工夫. 児童心理. 2013. 67. 2. 29-35
  • 中山 勘次郎, Nakayama Kanjiro, ナカヤマ カンジロウ. 教師の期待は子どもを伸ばすか--ピグマリオン効果を超えて (特集 子どもが伸びるとき). 児童心理. 2010. 64. 7. 531-537
  • 中山 勘次郎, Nakayama Kanjiro, ナカヤマ カンジロウ. 結果ばかり気にする子 (特集 目標をもてる子に育てる). 児童心理. 2004. 58. 1. 60-64
  • Situation-specific achievement goals in making woodwork and their relationship with achievement emotions. 2002
more...
Books (34):
  • 「実践力」が育つ教員養成
    上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2018 ISBN:9784990997304
  • 「思考力」が育つ教員養成
    上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2018 ISBN:9784990668594
  • 「実践力」を育てる
    上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2017 ISBN:9784990668587
  • 英語教育学と認知心理学のクロスポイント
    北大路書房 2016
  • ヒルガードの心理学[第16版]
    金剛出版 2015
more...
Lectures and oral presentations  (5):
  • 児童生徒の学習意欲と学校心理士の役割
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2002)
  • 人格1(401〜406)(部門別研究発表題目・質疑応答・討論の概念)
    (教育心理学年報 1983)
  • 404 児童の動機づけ特性とコンピテンス(意欲,人格)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 1982)
  • 教授・学習1(601〜608)(部門別研究発表題目・質疑応答・討論の概要)
    (教育心理学年報 1982)
  • 602 教示者と児童との社会的接触が教示の理解に及ぼす影響(教授・学習1,教授・学習)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 1981)
Education (4):
  • - 1983 University of Tsukuba
  • - 1983 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
  • - 1979 University of Tsukuba
  • - 1979 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (2):
  • (BLANK) (University of Tsukuba)
  • (BLANK) (University of Tsukuba)
Work history (10):
  • 2016/04 - 現在 Niigata Institute of Technology
  • 2008/10 - 現在 Hyogo University of Teacher Education
  • 2008/10 - 現在 Joetsu University of Education Graduate School of Education
  • 2007/04 - 2008/09 Joetsu University of Education
  • 2008/02 - 2008/03 Yokohama National University
Show all
Committee career (4):
  • 2006/03 - 2012/08 日本学校心理士会 新潟支部長
  • 2003/08 - 2009/09 日本教育心理学会 理事
  • 2004/01 - 2006/12 日本教育心理学会 「教育心理学研究」常任編集委員
  • 1995/07 - 1996/03 上越市教育委員会 地域情報通信ネットワーク整備計画の研究推進協議会委員
Association Membership(s) (4):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF PSYCHOLOGY IN TEACHING AND LEARNING ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page