Rchr
J-GLOBAL ID:200901039295381495
Update date: Jan. 30, 2024
Kakiuchi Maki
Kakiuchi Maki
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://jcenter.fed.tottori-u.ac.jp/
Research field (1):
Sociology of education
Research keywords (2):
比較教育
, Comparative Education
Research theme for competitive and other funds (7):
- 2016 - 2021 Comprehensive Research on the Intimate Sphere of Children and Youth
- 2015 - 2020 A Comparative Study on Early School Leaving at the Stage of Secondary Education in the EU
- 2008 - 2011 A comparative study on active citizenship in the EU countries
- 2007 - 2009 Crisis and Progress of Part-time High Schools at a Time of Transformation in Local Communities
- 2005 - 2007 A Comparative Study on Integration Policy and Education Reform in EU Member Countries : Through European Dimension as a Clue
- 2003 - 2005 ヨーロッパ統合化過程のスコットランドの公教育における教育空間次元の変化
- 2003 - 2005 A Study of Secondary Education Reform in the United Kingdom : Comprehensive Schools and Diversification Policies
Show all
Papers (26):
-
Kakiuchi, Maki. Early School Leaving in the EU Countries with a Focus on Analysis in Education and Training Monitor. Journal of educational studies, Tottori University. 2023. 13. 37-44
-
トクシュウ ポスト シャカイ シュギ ノ キョウイク カイカク : キュウ ソレン ショコク ノ グローバリズム 、 リージョナリズム ト ナショナリズム ノ ユクエ. 2023. 67. 115-131
-
Kakiuchi, Maki. For Comparative Studies on Early School Leaving in the EU. Journal of educational studies, Tottori University. 2022. 12. 1-8
-
Ootani, Tadasi, Kakiuchi, Maki. Significance and Role Awareness of Part-time and Correspondence High Schools: Using Data from the 2019 Nationwide Survey. Journal of educational studies, Tottori University. 2021. 11. 1-12
-
KAKIUCHI, Maki. Early School Leaving in the EU Countries with Focus on Education and Training Monitor. Journal of educational studies, Tottori University. 2019. 9. 1-12
more...
MISC (16):
-
Research and development of the portfolio for initial teacher education in Tottori University. Journal of educational studies, Tottori University. 2011. 1. 159-167
-
大谷 直史, 柿内 真紀, 太田 美幸. 3. 現代における定時制高校の役割(III) : 2009年定時制・通信制全国調査より(III-2部会 学校(2),研究発表III,一般研究報告). 日本教育社会学会大会発表要旨集録. 2010. 62. 208-209
-
The current role of part-time high schools. Bulletin of the Center for Education and Society, Tottori University. 2009. 6. 1-25
-
大谷 直史, 柿内 真紀, 太田 美幸. 現代における定時制高校の役割(I) : 定時制高校の分化と生徒類型(III-2部会 教育と社会的包摂,研究発表III,一般研究報告). 日本教育社会学会大会発表要旨集録. 2009. 61. 205-206
-
太田 美幸, 柿内 真紀, 大谷 直史. 現代における定時制高校の役割(II) : 学校文化をめぐるせめぎあい(I-1部会 【テーマ部会】教育と社会保障,研究発表I,一般研究報告). 日本教育社会学会大会発表要旨集録. 2009. 61. 5-6
more...
Books (8):
-
学校を離れる若者たち : ヨーロッパの教育政策にみる早期離学と進路保障
ナカニシヤ出版 2021 ISBN:9784779515293
-
生活世界に織り込まれた発達文化 : 人間形成の全体史への道
東信堂 2015 ISBN:9784798912813
-
統合ヨーロッパの市民性教育
名古屋大学出版会 2013 ISBN:9784815807405
-
比較教育学事典
東信堂 2012 ISBN:9784798901275
-
オフィシャル・ノレッジ批判 : 保守復権の時代における民主主義教育
東信堂 2007 ISBN:9784887137288
more...
Works (3):
-
教育改革の総合的研究(日本教育学会 特別課題研究)
2002 - 2003
-
日南町における地域住民の教育要求と学校教育に関する基礎的研究
2000 - 2001
-
Fundamental research on conditions of school education and demands for education in Nichinan-cho
2000 - 2001
Education (1):
- - 1998 Hitotsubashi University Graduate School of Social Sciences
Professional career (1):
- MA in Education (Waseda University)
Committee career (1):
Association Membership(s) (7):
日本教育学会
, 日本カリキュラム学会
, 日英教育学会
, 日本比較教育学会
, 日本学習社会学会
, 日本国際教育学会
, 日本教育社会学会
Return to Previous Page