Rchr
J-GLOBAL ID:200901039968251807
Update date: Aug. 31, 2022
Matsui Hiroshi
マツイ ヒロシ | Matsui Hiroshi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (1):
Educational technology
Research keywords (1):
工学教育
Research theme for competitive and other funds (2):
2000 - 2013 グループ作業とものづくり教育
Flexural Behavior of Pitch/PAN Hybrid Unidirectional CFRP
MISC (35):
TENNICHI Michio, YAMADA Hirofumi, MATSUI Hiroshi, FURUYA Shigehiko, ITO Kouhei. Education for Cultivating Future Factory Managers by Industry-College Cooperation. Journal of Jsee. 2009. 57. 5. 91-98
松井 洋, 秋山 晃, 伊藤 恒平, 小間 徹也, 山田 弘文. 創造設計IVの推移 -校内案内ロボットの製作-. 金沢工業高等専門学校創造技術教育研究所. 2009. 9. 1. 27-31
天日 三知夫, 山田 弘文, 杉森 勝, 松井 洋, 秋山 晃, 古屋 栄彦, 伊藤 恒平, 西田 啓二, 金井 亮, 小間 徹也. 金沢高専におけるものづくり教育に関する一考察 -16歳からの”将来の工場長”育成教育プログラムの開発-. 独立行政法人国立高等専門学校機構・論文集「高専教育」. 2009. 32. 47-52
YAMADA Hirofumi, TEN-NICHI Michio, MATHUI Hirosi, NAKAMURA Akizi. Development of Engineering Design Education in the Department of Mechanical Engineering at Kanazawa Technical College. Journal of Jsee. 2008. 56. 6. 133-140
松井 洋, 今澤 明男, 山田 弘文. 機械工学科における「物づくり教育」のためのモジュール構造を持った初級電子制御教育用教材の提案. 設計工学. 2008. 43. 5. 255-261
more...
Books (9):
創造実験III 指導マニュアル
金沢工業高等専門学校 2010
創造実験II
2010
創造実験III
金沢工業高等専門学校 2010
創造実験IV
2010
創造実験III 指導マニュアル
金沢工業高等専門学校 2009
more...
Lectures and oral presentations (17):
金沢高専における「産学連携による実践型人材育成事業」の概要報告
(国立高等専門学校機構・第6回全国高専テクノフォーラム予稿集 2008)
ものづくり技術者育成支援事業の概要報告
(日本工学教育協会・平成20年度 工学・工業教育研究講演会 講演論文集 2008)
エンジニアリングデザインに関する一考察
(日本工学教育協会・平成19年度 工学・工業教育研究講演会 講演論文集 2007)
チーム物づくりにおける学生の製作活動指導法に関する一考察
((社)日本工学教育協会 平成17年度 工学・工業教育研究講演会講演論文集 2005)
機械工学科における物づくり教育のための初級電子制御教材の検討
(平成16年度 工学・工業教育研究講演会 講演論文集 2004)
more...
Works (2):
事例紹介 ロールプレイ方式を導入したものづくり教育の一例
2009 -
金沢高専におけるハンズオン教育について (機械工学科における創造設計)
2001 -
Professional career (1):
(BLANK)
Work history (1):
Kanazawa Technical College Department of Mechanical Engineering
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM