Rchr
J-GLOBAL ID:200901040197126051   Update date: Feb. 01, 2024

Chikada Masahiro

チカダ マサヒロ | Chikada Masahiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.cshe.nagoya-u.ac.jp/staff/chikada.html
Research field  (4): Sociology of education ,  Tertiary education ,  Tertiary education ,  Education - general
Research keywords  (1): academic management
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2023 - 2027 University Authorization Systems During Socio-Economical Transition: A Historical and International Comparative Study
  • 2023 - 2027 Development of case study materials to foster university students' agency in a multicultural society
  • 2022 - 2026 The structure and function of academic headquarters in Japanese national universities
  • 2017 - 2020 Promoting academic management skills for middle-aged university professors
  • 2015 - 2018 Teaching and Learning Principles for Deep Understanding in Higher Education
Show all
Papers (20):
  • Chikada Masahiro, Kuzuki Koichi. Trial and Error in Academic Internship as Preparing Future Faculty Program. 2023. 31. 115-129
  • 近田政博. 国立大学における教育機構の役割と課題. 神戸大学 大学教育研究. 2022. 30. 101-113
  • 近田政博, 山内乾史, 小川啓一. コロナ禍において外国教育研究を行う大学院生が直面す る課題. 神戸大学 国際協力論集. 2022. 29. 2. 79-95
  • Abels, P. B, Ha, N. D, Kawamura, H, Chikada, M. Is global quality assurance system of higher education in United States, Vietnam and Japan possible. European Journal of Educational Sciences. 2021. 8. 3. 64-81
  • Abels, P. B, Ha, N. D, Kawamura, H, Chikada, M. Is the national accreditation system sufficient? Critique of the system in the United States to Vietnam and Japan. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research. 2021. 60. 202-221
more...
MISC (7):
  • 近田政博. 大学教授の利他的役割とは. 教育学術新聞. 2021. 2841. 3-3
  • CHIKADA MASAHIRO. 神戸大学へようこそ! 平成31年度初年次セミナー共通教材. 神戸大学へようこそ! 平成31年度初年次セミナー共通教材. 2019
  • CHIKADA MASAHIRO. 卒業論文を書かせることの意義 指導教員の役割は何か. 教育学術新聞. 2018. 2730. 2面
  • Chikada Masahiro. A Study on Methodologies of the Third World Studies in Education. Bulletin of the Faculty of Education, the Department of Education. 1996. 43. 1. 47-56
  • Chikada Masahiro. The Effect of the "Look East Policy " Program on the Malaysian Job Market. Bulletin of the Faculty of Education, the Department of Education. 1995. 41. 2. 267-278
more...
Books (4):
  • Intellectual Leadership in Higher Education: Renewing the role of the university professor
    Tamagawa University Press 2021
  • Writing skills in qualitative research
    2019 ISBN:9784798915180
  • シリーズ大学の教授法5 研究指導
    玉川大学出版部 2018
  • 高学力層の大学新入生が抱える不本意感と違和感-神戸大学での調査結果から
    学文社 2016 ISBN:9784762026546
Lectures and oral presentations  (6):
  • クォーター制導入によって生じた課題をどう改善するか-神戸大学の事例-
    (大学教育学会2018年課題研究集会 2018)
  • How has the quarter system on academic calendar affect Japanese universities?
    (The 54th Annual Conference of Japan Comparative Education Society 2018)
  • 神戸大学における『2学期クォーター制』の影響と課題
    (関西地区FD連絡協議会総会 2018)
  • ベトナム、インドネシア、ラオスにおける教育計画の特質と課題
    (日本比較教育学会 2016)
  • 論理的思考を養うアカデミック・ライティングのあり方
    (第21回大学教育研究フォーラム 2015)
more...
Education (1):
  • 1992 - 1995 Nagoya University Graduate School of Education
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 Kobe University College of Liberal Arts and Sciences, Institute for Promotion of HIgher Education
  • 2022 - 現在 Kobe University Center for Higher Education Studies, Insititute for Promotion of Higher Education Professor
  • 2014/04 - 現在 Kobe University Institute for Promotion of Higher Education professor
  • 2006/04 - 2014/03 名古屋大学 大学院教育発達科学研究科教育科学専攻 高等教育学講座 准教授
  • 1998/01 - 2014/03 Nagoya University Center for the Studies of Higher Education Associate Professor
Committee career (2):
  • 2016 - 現在 一般社団法人大学教育学会 評議員
  • 2011 - 現在 日本比較教育学会 理事
Awards (6):
  • 2022/03 - JACUE SELECTION 2022
  • 2022/03 - 神戸大学 令和3年度後期全学共通教育ベストティーチャー賞
  • 2019/03 - JACUE SELECTION 2019
  • 2015/10 - 神戸大学 平成27年度前期全学共通教育ベストティーチャー賞 平成27年度前期「教育と人間形成」
  • 2015/03 - 神戸大学 Best Teacher Prize
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page