Rchr
J-GLOBAL ID:200901041004116786   Update date: Jul. 29, 2007

Niwa Hiroo

ニワ ヒロオ | Niwa Hiroo
Affiliation and department:
Job title: Others
Research field  (1): Science education
Research keywords  (4): 絵画 ,  美術教育 ,  Painting ,  Theory of Art Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 美術教育におけるカリキュラム研究開発
  • 美術教育史
  • A Research and development of curriculum
  • A History of Art Education
MISC (14):
  • 学び方を身に付け、自己教育力を高めるための美術の指導. 中等教育資料(大日本図書株式会社). 1997. 696. 20-23
  • The Understanding of Learning Method -for the best Self-education of Art Education. 1997. 696. 20-23
  • 美術教育の実践に関する美術教育史研究. 愛知教育大学教科教育センター研究報告. 1986. 10
  • Study in the History of School Art Education. Annual Report:Researcg Center of School Education Aichi University of Education. 1986. 10
  • 愛知県における図工・美術科教育に関する意識調査-美術教師の資質・力量について-. 大学美術教育学会誌. 1984. 16
more...
Books (6):
  • 実践図画工作科の授業-絵に表す-
    同朋舎出版 1992
  • Teaching of School Art Education-The expression of painting
    1992
  • 発達段階に応じた造形指導(小学校)
    造形教育事典(建帛社) 1991
  • Art Education of memtal growth(on a primary school)
    1991
  • 評価に関する諸研究
    美術教育の研究(東洋館出版) 1972
more...
Works (72):
  • 休日(162×162cm).我雨(162×162cm)アクリル 第78回 春陽展 東京都美術館
    2001 -
  • HOLIDAY (162×162cm), SHOWER (162×162cm) ACRYLIC 78RD SHUNYOKAI ART EXHIBITTON Tokyo Metropolitan Art Museum
    2001 -
  • STILL LIFE(162×162cm)アクリル第77回春陽展 東京都美術館
    2000 -
  • STILL LIFE(162×162cm)ACRYLIC 77rd SHUNYOKAI ART EXHIBITTON Tokyo Metropolitan Art Museum
    2000 -
  • アダムとイヴ(162×162cm)アクリル 第76回春陽展 東京都美術館
    1999 -
more...
Education (2):
  • - 1966 Aichi University of Education
  • - 1966 Aichi University of Education Faculty of Arts and Science
Committee career (2):
  • 1998 - 大学美術教育学会 事務局長
  • 1991 - 美術科教育学会 理事
Awards (1):
  • 1973 - 研究賞(社団法人春陽会)
Association Membership(s) (6):
日本美術家連盟 ,  春陽会(社団法人) ,  日本教科教育学会 ,  INSEA Inter National Society of Education through Art ,  大学美術教育学会 ,  美術科教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page