Rchr
J-GLOBAL ID:200901041259201248
Update date: Apr. 01, 2023
AKIRA MIYAZAKI
ミヤザキ アキラ | AKIRA MIYAZAKI
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (3):
Clinical psychology
, Educational psychology
, Special needs education
Research keywords (8):
虐待
, 発達障害
, マインドフルネス
, Social-Emotional Learning
, カウンセリング
, 動作法
, 臨床心理
, 臨床心理, 動作法, カウンセリング, Social-Emotional Learning, マインドフルネス, 発達障害, 虐待
Papers (12):
-
公認心理師養成の実習ガイド「実習」科目の理解のために「心理演習」と「実習」科目の関連について、「実習指導マニュアル」「実習指導記録ノート」の作り方(大学). こころの科学. 2019. 38-49,69-79
-
Hatayama, A., & Miyazaki, A. The relationships between negative life events, social supports and resilience. BULLETIN OF PSYCHOLOGICAL CLINIC. 2019. 17. 45-53
-
肢体不自由教育で求められる教員の専門性. 肢体不自由教育 : 手足の不自由な子どもたち : 日本肢体不自由教育研究会機関誌. 2018. 237. 4-9
-
Research ethics everyone have to know at least. 2017. 17. 2. 160-163
-
The therapeutic educational activities in the education for physically handicapped children. 2017. 231. 4-5
more...
MISC (20):
-
The model of the evidence-based practice in clinical psychology -Theoretical study with reference to the ISO9001 quality management systems -. 2020. 045G
-
井上久美子・上倉安代・藤野陽生・宮﨑 昭・清水良三. 臨床動作法のエビデンス(シンポジウム指定討論). 日本臨床動作学会第27回学術大会. 2019
-
Kodama, C., Miyazaki, A.& Sagawa, K. A case study of music support by Kodama method for children with developmental disabilities: boys with autism with intellectual disability and mental retardation. 19th annual meeting of the Japanese music therapy association. 2019
-
Miyazaki, A., Kodama, C.& Sagawa, K. Effect of Music Support by Kodama Method for Children with Developmental Disabilities -Analysis of Changes in Music Skills, Interpersonal Relationships, and Behavioral Characteristics (CBCL/4-18)-. 19th annual meeting of the Japanese music therapy association. 2019
-
松本有貴・石本雄真・島嵜仁恵・西田千賀子・瀧澤悠・宮﨑 昭. 学校心理教育の効果を高める環境づくり-子どもとつながる学校心理教育(自主シンポジウム指定討論). 日本教育心理学会第61回大会. 2019
more...
Books (13):
-
Psychological support for children with developmental disabilities and families in education
Japanese association of family psychology 2020 ISBN:9784760824335
-
事例で学ぶ生徒指導・進路指導・教育相談(中学・高等学校編)改訂版
遠見書房 2019
-
事例で学ぶ生徒指導・進路指導・教育相談(小学校編)改訂版
遠見書店 2019
-
公認心理師養成の実習ガイド「実習」科目の理解のために「心理演習」と「実習」科目の関連について、「実習指導マニュアル」「実習指導記録ノート」の作り方(大学)
日本評論社 2019
-
障害者のための絵でわかる動作法2ー自立活動へのはじめの一歩ー
福村出版 2018
more...
Education (2):
- 1975 - 1978 Tokyo Gakugei University Graduate School, Division of Education
- 1971 - 1975 東京教育大学 教育学部 芸術学科
Professional career (2):
- 教育学修士 (東京学芸大学)
- 芸術学士 (東京教育大学)
Work history (2):
- 2023/04 - 2024/03 立正大学 心理学研究所 客員研究員(II種)
- 2018/04 - 2023/03 Rissho University Faculty of Psychology Department of Clinical Psychology Professor
Association Membership(s) (11):
日本教育心理学会
, American Psychological Association
, International School Psychology Association
, Japanese Group of Social-Emotional Learning
, 日本認知・行動療法学会
, 日本リハビリテイション心理学会
, 日本心理学会
, 日本心理臨床学会
, 日本家族心理学会
, 日本特殊教育学会
, 日本カウンセリング学会
Return to Previous Page