Rchr
J-GLOBAL ID:200901041772488170   Update date: Apr. 06, 2023

Tohda Yasuo

トウダ ヤスオ | Tohda Yasuo
Research field  (4): Synthetic organic chemistry ,  Bioorganic chemistry ,  Structural/physical organic chemistry ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (6): 科学教育 ,  複素環化合物 ,  有機合成 ,  science education ,  heterocyclic compounds ,  organic synthsis
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2013 - 理科教員養成
  • 2013 - science teacher training
  • 2001 - 異常ミカエル付加を用いた有機合成
  • 2001 - Organic synthesis using abnormal Michael addition
  • 電子不足ピリドン類の環変換反応
Show all
MISC (168):
  • 平成25年度大阪府下公立中学校における理科指導に関する教員の意識調査報告書. 大阪教育大学科学教育センター平成25年度大阪府下公立中学校における理科指導に関する教員の意識調査報告書. 2014. 1-60
  • An attitude survey report of public junior high school teachers about science teaching in Osaka Prefecture in 2013. Center for Science Education, Osaka Kyoiku UniversityAn attitude survey report of public junior high school teachers about science teaching in Osaka Prefecture in 2013. 2014. 1-60
  • 英語圏サブサハラアフリカ理科授業評価改善. 日本物理教育学会 近畿支部年報近畿の物理教育. 2013. 19. 17-20
  • 平成23年度大阪府下公立小学校における理科指導に関する教員の意識調査 報告書、アンケート集計結果. 大阪教育大学 科学教育センター. 2013. 1-71
  • Improvement of Lesson Evaluation in Science for English-Speaking Sub-Sahara African Counties. 2013. 19. 17-20
more...
Patents (1):
  • 高分子材料及び高分子発光素子
Books (3):
  • 歴史から学びはじめる有機化学
    プレアデス出版 2008
  • 草木染め(その1)-タマネギでハンカチを染めてみよう
    裳華房わくわく子どもかがく実験室 2004
  • 分光器の製作
    化学同人もっと化学を楽しくする5分間 2003
Education (4):
  • - 1976 Osaka University
  • - 1976 Osaka University Graduate School, Division of Natural Science
  • - 1971 Osaka University School of Science
  • - 1971 Osaka University Faculty of Science
Professional career (2):
  • Doctor of Science (Osaka University)
  • 理学修士 (大阪大学)
Work history (10):
  • 1985 - 1992 助教授
  • 1985 - 1992 assistant professor
  • 1992 - - 教授
  • 1992 - - professor
  • 1979 - 1985 講師
Show all
Association Membership(s) (2):
有機合成協会 ,  日本化学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page