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J-GLOBAL ID:200901042093566435   Update date: Feb. 01, 2024

Terashima Takuyuki

テラシマ タクユキ | Terashima Takuyuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Sociology
Research keywords  (4): Social Survey ,  Quantitative Sociology ,  Consumer Society ,  Economic Sociology
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2022 - 2025 An Empirical Study on the Transformation of Consumer Culture in the Digital Society
  • 2019 - 2022 Research on 21st century consumer society at the intersection of social, cultural orientation, and information technology
  • 2018 - 2022 A Study on Sustainable Consumer Society: Exploring the Factors of Development in Portland, Oregon
  • 2016 - 2019 A Social Survey of the 21th Century Consumer Society in the Perspectives of Social Consumption, Qualitative Sophistication and Consumerism
  • 2016 - 2019 Empirical study of Chinese consumer society based on the "Third Consumer Culture" paradigm
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Papers (33):
  • 畑山 要介, 寺島 拓幸, 藤岡 真之, 野尻 洋平, 畑山 直子. 社会的ミッションをもったコーヒーロースター : オレゴン州ポートランドの事例から-Coffee Roasters with Societal Missions in Portland, Oregon. 雲雀野 : 豊橋技術科学大学人文科学系紀要 = The lark hill : bulletin of the School of Humanities, Toyohashi University of Technology / 豊橋技術科学大学 編. 2022. 44. 33-51
  • 寺島 拓幸. シェアリング・エコノミーの利用動向 : 日米欧における消費者層の特徴-特集 シェアリングエコノミー. 個人金融 = Quarterly of personal finance / ゆうちょ財団 編. 2020. 15. 2. 21-32
  • Takuyuki Terashima, Masayuki Fujioka, Yohei Nojiri, Yosuke Hatayama. Craft Beer Breweries with Societal Missions in Portland, Oregon. 2020. 62. 149-162
  • 野尻 洋平, 寺島 拓幸, 水原 俊博. 持続可能な消費都市ポートランドの現状と課題. 名古屋学院大学論集 社会科学篇 = THE NAGOYA GAKUIN DAIGAKU RONSHU; Journal of Nagoya Gakuin University; SOCIAL SCIENCES. 2019. 56. 1. 59-77
  • 永久 ひさ子, 寺島 拓幸, 山崎 幸子. 未婚男女における恋愛意欲と対人志向性の関連 : 若者の恋愛離れと「おひとりさま」志向. 文京学院大学総合研究所紀要 / 文京学院大学総合研究所 編. 2019. 19. 143-154
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MISC (2):
  • 寺島 拓幸. FREE SUBJECT ARTICLES POINTS : An Empirical Study of Fast Fashionization. 経済社会学会年報. 2015. 37. 164-167
  • Nagahisa Hisako, Terashima Takuyuki. Delay and Decline in Marriage and the Values of Marriage: What Motivate People to Do Marriage Hunting Activities?. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2014. 78. 1PM-1-032-1PM-1-032
Books (21):
  • 心理学・社会学のためのSPSSによるデータ分析
    東京図書 2022 ISBN:9784489023804
  • 新・消費社会論
    有斐閣 2021 ISBN:9784641174610
  • 社会学と社会システム
    弘文堂 2021 ISBN:9784335612084
  • 社会調査の基礎 : 社会調査 : 社会福祉調査
    弘文堂 2019 ISBN:9784335611933
  • SPSSによる多変量データ分析
    東京図書 2018 ISBN:4489022565
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Lectures and oral presentations  (12):
  • Characteristics of Language Learning Strategies Use of Japanese University Students: Do the Strategies Which they Frequently Use Contribute to English Communicative Ability(共同報告)
    (Community Languages and English for Speakers of Other Languages 2010)
  • 買い物好きは環境に関心があるか?--消費主義と環境保護意識
    (第46回経済社会学会大会 2010)
  • Differences in Consumer Attitudes between Tokyo's Central City and Suburbs(共同報告)
    (International Sociology Association Research Committee on Urban and Regional Development 2008)
  • 郊外の差異化消費--「多様化する暮らしと社会に関する調査」を通して(共同報告)
    (第81回日本社会学会大会 2008)
  • グローバル化のなかの「和風」--変容する消費嗜好の実証分析
    (第55回関東社会学会大会 2007)
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Works (3):
  • グローバル化する消費と社会構造の関連についての経済社会学的研究
    2007 - 2008
  • 2005年度 国際化する消費生活調査
    2005 -
  • 国際化する消費生活に関する調査
    2004 -
Education (1):
  • - 2002 Rikkyo University Graduate School of Sociology
Association Membership(s) (4):
数理社会学会 ,  経済社会学会 ,  関東社会学会 ,  日本社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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