Rchr
J-GLOBAL ID:200901042560091195   Update date: Feb. 27, 2005

Koizumi Masao

コイズミ マサオ | Koizumi Masao
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.eng.metro-u.ac.jp/Koizumi-lab/
Research field  (2): Architectural history and design ,  Architectural and city planning
Research keywords  (3): 建築設計 ,  Design ,  Architectural
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2001 - 2005 家族像の変化に基づく住居の変化の研究
  • 2001 - 2005 建築意匠設計に関する研究
  • 2001 - 2005 Research on Housing Transformation Reflecting the Change of Family.
  • 2001 - 2005 Study on Architectural Design.
  • 1989 - 2005 都市及び建築における領域のアクセシビリティの研究
Show all
MISC (2):
  • スペースデザイン 9807 シーラカンス特集. 鹿島出版会. 1998. 406
  • Space Design 9807 Coelacanth Architects. Kajima. Institute Publishing. 1998. 406
Books (6):
  • 変わる家族と変わる住まい<自在家族>のための住まい論
    彰国社 2002
  • Transformation of family and Transformation of Housing.
    Shokoku-Sha. Press 2002
  • ギャラリー間叢書 06 シーラカンス JAM
    TOTO出版 1997
  • Gallery・MA BOOKS 06 COELACANTH architects JAM
    TOTO Shuppan 1997
  • S.D.S.スペース・デザイン・シリーズ第9巻「集合」
    新日本法規出版 1996
more...
Works (8):
  • 鴻巣市文化センター(クレアこうのす)
    2000 -
  • Auditorium Clea Kounosu
    2000 -
  • 吉備高原幼稚園
    1999 -
  • Kibi-kougen Kindergarten.
    1999 -
  • ハウス・ジャパン中間実証C棟
    1998 -
more...
Education (4):
  • - 1988 The University of Tokyo
  • - 1988 The University of Tokyo Graduate School, Division of Engineering
  • - 1986 The University of Tokyo The Faculty of Engineering
  • - 1986 The University of Tokyo Faculty of Engineering
Work history (15):
  • 2004 - - 東京工業大学 非常勤講師
  • 2004 - - 日本女子大 非常勤講師
  • 2004 - - Tokyo Institute of Technology, Part-time Instructor
  • 2004 - - Japan Women's University, Part-time Instructor
  • 1998 - 2003 日本大学 大学院 非常勤講師
Show all
Awards (5):
  • 2000 - AWDA(アメリカンウッドデザインアウォード)
  • 2000 - 日本建築学会作品選奨
  • 1999 - JID(日本インテリアデザイン)賞大賞
  • 1999 - 建築業協会賞(BCS賞)
  • 1997 - 日本建築学会学会賞作品部門
Association Membership(s) (1):
日本建築学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page