Rchr
J-GLOBAL ID:200901042801772709   Update date: Feb. 03, 2024

Okazaki Hitoaki

オカザキ ヒトアキ | Okazaki Hitoaki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Allergies and connective tissue disease ,  Internal medicine - General ,  Immunology
Research keywords  (7): 医学教育学 ,  総合診療 ,  臨床免疫学 ,  アレルギ-膠原病学 ,  Medical Education ,  Clinical Immunology ,  Allergology & Rheumatology
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2020 - 2024 職業アイデンティティ形成志向型PBLによる自己調整学習力の向上
  • 2017 - 2021 A program suitable for East Asia for the establishment of self-regulated learning
  • 2009 - 2011 医学教育と試験・評価
  • 2009 - 2011 Introduction of SEQ into medical examination
  • 2003 - 2004 Analysis on Mechanism of Immunomodulatory Activity Through Apoptosis Induced by Statins
Show all
Papers (39):
  • 松山 泰, 岡崎 仁昭, 淺田 義和. 動画・音声素材を活用したCBT開発の経験から. 医学教育. 2022. 53. 3. 221-227
  • 淺田 義和, 岡崎 仁昭, 松山 泰. 医師国家試験CBTトライアルの実施経験 : 主にシステム面の準備と運用から得られた知見. 医学教育. 2022. 53. 3. 229-236
  • Yasushi Matsuyama, Hitoaki Okazaki, Kazuhiko Kotani, Yoshikazu Asada, Shizukiyo Ishikawa, Adam Jon Lebowitz, Jimmie Leppink, Cees van der Vleuten. Professional identity formation-oriented mentoring technique as a method to improve self-regulated learning: A mixed-method study. The Asia Pacific Scholar. 2021. 6. 4. 49-64
  • Yasushi Matsuyama, Motoyuki Nakaya, Jimmie Leppink, Cees van der Vleuten, Yoshikazu Asada, Adam Jon Lebowitz, Teppei Sasahara, Yu Yamamoto, Masami Matsumura, Akira Gomi, et al. Limited effects from professional identity formation-oriented intervention on self-regulated learning in a preclinical setting: a randomized-controlled study in Japan. BMC Medical Education. 2021. 21. 1. 30-30
  • Takao Nagashima, Yasuyuki Kamata, Masahiro Iwamoto, Hitoaki Okazaki, Noriyoshi Fukushima, Seiji Minota. Liver dysfunction in anti-melanoma differentiation-associated gene 5 antibody-positive patients with dermatomyositis. Rheumatology international. 2019. 39. 5. 901-909
more...
MISC (74):
  • 淺田 義和, 松山 泰, 松村 正巳, 岡崎 仁昭. COVID-19対応としてのMoodleを用いた教育支援の報告. 医学教育. 2021. 52. Suppl. 150-150
  • 鈴木 真紀, 松山 泰, 淺田 義和, 三重野 牧子, 川平 洋, 武藤 弘行, 石川 鎮清, 岡崎 仁昭. 自治医大マルチメディア形式総合判定試験の11年の解析 医療面接・臨床推論連問の導入. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 215-215
  • 淺田 義和, 岡崎 仁昭, 佐田 尚宏, 川平 洋, 山本 真一, 松山 泰. 新医師臨床研修制度に準拠したMoodleベースの臨床教育評価システム検討. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 170-170
  • 鈴木 真紀, 松山 泰, 淺田 義和, 三重野 牧子, 川平 洋, 武藤 弘行, 石川 鎮清, 岡崎 仁昭. 自治医大マルチメディア形式総合判定試験の11年の解析 医療面接・臨床推論連問の導入. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 215-215
  • 松山 泰, 三重野 牧子, 武藤 弘行, 江口 和男, 石川 鎮清, 佐田 尚宏, 岡崎 仁昭. 自治医科大学におけるマルチメディア形式総合判定試験の6年の解析. 医学教育. 2015. 46. Suppl. 133-133
more...
Books (1):
  • リウマチ、膠原病(共著)
    疾患からみた臨床薬理学 薬業時報社 1999
Education (4):
  • - 1992 Jichi Medical University
  • - 1992 Jichi Medical University Graduate School, Division of Medicine
  • - 1984 Jichi Medical University
  • - 1984 Jichi Medical University Faculty of Medicine
Professional career (1):
  • (BLANK) (Jichi Medical University)
Committee career (3):
  • 日本内科専門医会 評議員
  • 日本臨床免疫学会 評議員
  • 日本アレルギ-学会 評議員
Association Membership(s) (8):
American College of Physiclans(ACP) ,  日本内科専門医会 ,  アメリカリウマチ学会 ,  日本臨床免疫学会 ,  日本リウマチ学会 ,  日本アレルギ-学会 ,  日本免疫学会 ,  日本内科学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page