Rchr
J-GLOBAL ID:200901043164018023   Update date: Apr. 17, 2024

Tamura Mie

タムラ ミエ | Tamura Mie
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Social psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (4): social cognition ,  stereotype/prejudice ,  active learning ,  Social Psychology
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2008 - 2010 Experimental psychological studies on social consensus estimates within an intergroup context.
Papers (30):
  • How Students Engage in On-Demand Online Learning? : Students' Learning Behaviors and Self-Evaluation of Leraning Effectiveness. The Journal of Kobe City University of Foreign Studies. 2022. 75. 2. 179-195
  • A study on effects of active learning in an online environment - focus on the students' anxiety toward participating in discussions -. 2021. 73. 1. 29-49
  • Does Perspective-Taking Have Positive Effects on Stereotype Reduction?. 2020. 72. 125-140
  • Educational effects of communication-bound anxeity on active learning. 2018. 69. 2. 103-119
  • アクティブ・ラーニング型授業におけるコミュニケーション活動の効果. 2017. 67. 2. 5-23
more...
MISC (29):
  • Mie TAMURA. Effects of brand items and interpersonal situations on brand choice behavior : Analysis in relation to individual differences in self-consciousness. 2023. 22
  • 田村美恵. アジア訛りの英語非母語話者に対するステレオタイプ:話し手の訛り度と聞き手の母語話者信奉(native speakerism)の影響について. 日本社会心理学会第64回大会発表論文集. 2023. 22
  • 田村美恵. オンデマンド型オンライン授業における視聴タイプ別の学修行動:計画型、時間優先型、気分優先型による違いについて. 日本教育心理学会第65回総会発表論文集. 2023. 147
  • 田村美恵, 筧みくり. 社会的迷惑行為に対する制止の効果:「警備員」の職業威信はどのくらい効果的か. 日本社会心理学会第63回大会発表論文集. 2022. 122
  • 田村美恵. オンデマンド型オンライン授業における受講者の学修行動について. 日本教育心理学会第64回総会発表論文集. 2022. 205
more...
Books (2):
  • 教育認知心理学の展望 = Perspective of cognitive psychology in education
    ナカニシヤ出版 2016 ISBN:9784779510496
  • 不思議現象 なぜ信じるのか: こころの科学入門
    北大路書房 1995 ISBN:4762820326
Lectures and oral presentations  (32):
  • ブランドアイテムと対人場面がブランド選択に及ぼす影響:自己意識の個人差との関連で
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • オンデマンド型オンライン授業における視聴タイプ別の学修行動:計画型,時間優先型,気分優先型による違いについて
    (日本教育心理学会第65回総会 2023)
  • アジア訛りの英語非母語話者に対するステレオタイプ: 話し手の訛り度と聞き手の母語話者信奉(native speakerism)の影響について
    (日本社会心理学会第63回大会 2023)
  • 社会的迷惑行為に対する制止の効果:「警備員」の職業威信はどのくらい効果的か
    (日本社会心理学会第63回大会 2022)
  • オンデマンド型オンライン授業における受講者の学修行動について
    (日本教育心理学会第64回総会 2022)
more...
Education (3):
  • 1994 - 1997 京都大学大学院 教育学研究科 教育方法学専攻 博士後期課程(学習認定退学)
  • 1991 - 1994 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • 1987 - 1991 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Master of Education (Kyoto University)
Work history (7):
  • 2016/04 - 現在 Kobe City University of Foreign Studies
  • 2021/04 - 2023/03 公立大学法人神戸市外国語大学 理事
  • 2021/04 - 2023/03 Kobe City University of Foreign Studies Vice President
  • 2003/04 - 2016/03 Kobe City University of Foreign Studies
  • 1999/04 - 2003/03 Kobe City University of Foreign Studies
Show all
Awards (1):
  • 1997/08 - 日本グループ・ダイナミックス学会優秀論文賞(若手研究者部門)
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  日本社会心理学会 ,  日本グループ・ダイナミックス学会 ,  日本心理学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page