Research keywords (11):
Extensive Reading
, Phonology
, Evaluation
, Tests
, Second Language Pronunciation Learning
, TESOL
, Extensive Reading
, Phonology
, Evaluation
, 言語テスト
, 第二言語習得
Research theme for competitive and other funds (7):
2019 - 現在 多聴を併用した英語多読指導-アクションリサーチによる分析
2017 - 2019 多読・多聴を併用した英語学習
2013 - 2015 英語多読学習における評価の検証-言語テストの観点から
2012 - 2012 英文多読による英語教育改善のための一研究
2009 - 2011 英文多読が英語習得に及ぼす効果
2008 - 2009 大学生の語彙知識に関する研究
2007 - 2009 Establishing and Managing University Writing Centers-From viewpoints of EFL
Show all
Papers (35):
A Case Study of a College Student who Read Two Million Words out of the Classroom. 2023. 74. 1. 37-51
Online Extensive Reading and Listening Program at a University: Initial Findings. JERA Bulletin. 2022. 15. 77-89
Implementation of an Extensive Reading Class Combined With Extensive Listening Using Audio Pens. 2021. 23. 164-176
Yoshida, Hiroko. Factors Affecting Gains on the TOEIC Bridge Test: A Case Study. Proceedings of the Fourth Extensive Reading World Congress. 2018. 30-40
日本混合研究法学会
, 関西英語教育学会
, The Japan Language Testing Association
, 日本多読学会(JERA)
, The Japan Association of College English Teachers
, The Japan Association for Language Education and Technology