Rchr
J-GLOBAL ID:200901043826506422   Update date: Jul. 03, 2015

Ikehara Akiko

イケハラ アキコ | Ikehara Akiko
Affiliation and department:
Job title: professor,Professor
Research field  (5): Foreign language education ,  Japanese language education ,  English linguistics ,  Linguistics ,  Literature - European
Research keywords  (8): レベル差 ,  Project Work ,  Peer Learning ,  協働学習 ,  English Language Education ,  English Communication ,  Japanese Language Education ,  Japanese
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2009 - 2011 Peer Learning によるプロジェクト・ワークの学習効果
  • 2009 - 2010 協働学習によるプロジェクト・ワーク学習の学習効果
  • 2009 - 2010 The Effect of Project Work in Peer Learning on Japanese Language Acqusition
  • 2004 - 2004 協働学習によるプロジェクトワーク
  • 2003 - 2004 大学に於ける日本語予備教育に求められるもの
Show all
Papers (8):
  • 池原 明子. 悲漢字圏学習者の終助詞の習得. 日本経済大学論集. 2015. 44巻. 2号
  • 池原 明子. 効果的な漢字の指導. 日本経大論集. 2014. 43. 第2
  • 池原 明子. 非漢字圏初級学習者への漢字指導. JASSオーストラリア日本研究学会オンライン. 2014
  • 池原 明子. 協働学習による日本の行事の導入と成果2. 日本経大論集. 2013. 42. 第2
  • 池原 明子. 0初級学習者のPeer Learnigによる仮名指導の学習効果. 日本経大論集43 2012年. 2012
more...
MISC (8):
  • Peer Learning によるプロジェクト・ワークの学習効果. 日本経大論集. 2011. 40. 第2
  • The Effect of Project Work in Peer Learning on Japanese Language Acquisition. Nihon Keidai Ronshu. 2011. 40. 2
  • 協働学習によプロジェクト・ワーク学習の学習効果. 世界日本語教育大会論文集 台湾. 2010
  • The Effect of Project Work in Cooperative Learning. 2010
  • 協働学習によるプロジェクトワーク. 日本語教育実践フォーラム予稿集(日本語教育学会). 2004. 4
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • 非漢字圏学習者の終助詞の習得
    (世界日本語教育世界大会 オーストラリア シドニー大学 2015)
  • 非漢字圏学習者への漢字指導
    (JASS オーストラリア日本研究学会 2013)
  • 協働学習による日本の行事の導入と成果1
    (第12回世界日本語教育大会 名古屋大学 2012)
  • Peer Learningによる仮名の指導
    (第11回日本語教育研究世界大会 2011)
  • 協働学習によるプロジェクト・ワーク2
    (第10回日本語教育世界大会 台湾 2010)
more...
Works (2):
  • 大学に於ける日本語予備教育に求められるもの
    2003 -
  • Research for foreign students who learn Japanese language at University
    2003 -
Education (2):
  • - 1969 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1969 Waseda University Faculty of Literature French Literature
Association Membership(s) (6):
CAJLE ,  JSAA 豪州日本研究学会 ,  英語教育学会 ,  日本語教育学会 ,  JSAA ,  Nihongo Kyoiku Gakkai
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page