Rchr
J-GLOBAL ID:200901044388684440   Update date: Dec. 06, 2023

Matsubara Midori

マツバラ ミドリ | Matsubara Midori
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Research keywords  (5): Prosody ,  Working Memory ,  Speech/Written Production ,  English Education ,  Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2017 - 2021 共通教育期間を通じた英語力向上のための多様な大学環境でのeラーニングマネジメント
  • 2017 - 2020 内的リハーサルを採り入れた自律型プロソディ矯正教材の開発と効果の検証
  • 2012 - 2015 口頭産出に有効な学習者ストラテジーの探索的研究
Papers (7):
  • Working Memory Capacity and L2 Production Performance: A Comparison of Three Task Demand Levels. 2015. 44. 225-230
  • 松原 緑. ワーキング・メモリの容量が第二言語での口頭産出と記述産出のギャップに及ぼす影響. 中部地区英語教育学会. 2014. 43. 299-304
  • 「タスクの自由度が学習者の産出パフォーマンスに与える影響」. 『中部地区英語教育学会紀要』. 2007. 37. 181-188
  • 「学習者の口頭によるオンラインと訳出によるオフラインのパフォーマンス比較-産出量・複雑さ・文法的正確さ・カバー率の4指標を用いて-」. STEP BULLETIN. 2006. 18. 50-60
  • 「日本人英語学習者における 慣用表現の不自然さの原因に関する一考察- much less 表現の理解度を例に-」. 「なぜ英語母語話者は英語学習者が話すのを聞いてすぐに母語話者ではないとわかるのか」研究代表者 杉浦正利(名古屋大学教授). 2004. 37-46
more...
MISC (7):
  • Working Memory Capacity and L2 Production Performance: A Comparison of Three Task Demand Levels. 2015. 44. 225-230
  • 松原 緑. ワーキング・メモリの容量が第二言語での口頭産出と記述産出のギャップに及ぼす影響. 中部地区英語教育学会. 2014. 43. 299-304
  • 「タスクの自由度が学習者の産出パフォーマンスに与える影響」. 『中部地区英語教育学会紀要』. 2007. 37. 181-188
  • 「学習者の口頭によるオンラインと訳出によるオフラインのパフォーマンス比較-産出量・複雑さ・文法的正確さ・カバー率の4指標を用いて-」. STEP BULLETIN. 2006. 18. 50-60
  • 「日本人英語学習者における 慣用表現の不自然さの原因に関する一考察- much less 表現の理解度を例に-」. 「なぜ英語母語話者は英語学習者が話すのを聞いてすぐに母語話者ではないとわかるのか」研究代表者 杉浦正利(名古屋大学教授). 2004. 37-46
more...
Lectures and oral presentations  (18):
  • Melody Comes First, and Lyrics Later: A Prosody Shadowing App
    (FLEAT (Foreign Language Education and Technology) VII 2019)
  • Aiming at improving students' English ability throughout the liberal arts education period (II)
    (FLEAT (Foreign Language Education and Technology) VII 2019)
  • 反復タスクを行う際のデマンド・レベルが プロソディに及ぼす効果
    (第44回 全国英語教育学会 京都研究大会 2018)
  • 共通教育期間を通じた英語力の維持・向上に向け て-長期休暇中の英語学習の実態とe ラーニング 活用の可能性-
    (第58回 外国語教育メディア学会 全国研究大会 2018)
  • Voice Acting:発話の際の感情移入がプロソディに及ぼす効果
    (第43回 全国英語教育学会 2017)
more...
Works (1):
  • 英語上級用E-Learning教材「eFACE」の開発・作成
    2009 - 2011
Professional career (1):
  • Master of Arts (Nagoya University)
Work history (4):
  • 2016/04/01 - 現在 Nagoya University Institute of Liberal Arts and Sciences Education Planning & Development Center Division of Developmnet Associate professor
  • 2011/04/01 - 2016/03/31 Nagoya University Institute of Liberal Arts and Sciences Education Planning & Development Center Division of Learning Environment Development Associate professor
  • 2010/04/01 - 2011/03/31 Nagoya University Institute of Liberal Arts and Sciences Education Planning & Development Center Designated associate professor
  • 2009/03/01 - 2010/03/31 Nagoya University Institute of Liberal Arts and Sciences Designated lecturer
Committee career (2):
  • 2012 - 現在 外国語教育メディア学会中部支部評議員 評議員
  • 2011 - 現在 国立七大学外国語教育連絡協議会外国語CU委員会 CU委員
Association Membership(s) (5):
言語科学会 ,  大学英語教育学会 ,  European Second Language Association ,  外国語教育メディア学会 ,  全国英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page