Rchr
J-GLOBAL ID:200901045721168869   Update date: Jan. 28, 2010

Won gil Do

ウォン ドウキル | Won gil Do
Affiliation and department:
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (6): 韓国の詩 ,  韓日コミュニケーション ,  比較言語学(音韻) ,  Korean Poetics ,  Communication of Korean and Japanese ,  Comparative Linguistics(phonemics)
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 南道紀行(文)
  • ポリネシアの言語と文化
  • 対馬島における韓日文化の接触と条件
  • Travel notes of Namdo(Koreahistoriroot)
  • A study of polynesian language and culture
Show all
MISC (12):
  • 日本人のためのハングル教育について(発音法を中心に). 社会文化研究所(紀要). 1999. 第43. 97
  • On Teaching the Korean Language to Japanese(Focus on Pronunciation). Institute of Sociol Science and the Humanities in Kyushu International University. 1999. 第43. 97
  • 朝鮮漢字音の反切下字とハングル母音の矛盾について. 九州国際大学国際商学部. 1997. 9. 3
  • A Comparison of the final rhyme in chinese characters and Korean Vowels. KOKUSAI SHOGAKUBU BULLETIN. 1997. 9. 3
  • 九州地方の韓音系地各の再考. 九州国際大学国際商学部論集. 1995
more...
Books (8):
  • 詩集「玄海灘」
    韓国評論社 2002
  • 韓国語會話(応用編)
    図書出版.世宗 1998
  • Korean Conversation(II)
    Sejong printshop 1998
  • ハングル文章法
    韓国評論社 1992
  • 韓重字鏡
    1990
more...
Works (2):
  • 新聞論檀(釜山日報)
    2001 -
  • 新聞Column(韓国・釜山日報・国際新聞)
    1984 -
Education (4):
  • - 1988 Kyushu University
  • - 1988 Kyushu University Graduate School, Division of Letters 比較言語学
  • - 1965 韓国外国語大学 東洋語学部 日語日文学
  • - 1965 HANKOOK University of Foreign Studies Oriental Language Department
Professional career (1):
  • M-of Literature (Kyushu University)
Work history (4):
  • 1999 - 2001 Kyushu International University
  • 1999 - 2001 Kyushu International Univ, Professor
  • 1989 - 1998 Kyushu International University
  • 1989 - 1998 Kyushu International Univ, Assistant Professor
Committee career (1):
  • 2000 - Asia peace people異文化理解活動組織(講演、討論会開催) 代表(主宰者)
Association Membership(s) (4):
Asia peace people異文化理解活動組織(講演、討論会開催) ,  九州大学国語国文学会(福岡) ,  朝鮮学会(奈良) ,  日語日文学会(韓国・ソウル)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page