Rchr
J-GLOBAL ID:200901046600781195   Update date: Apr. 08, 2024

Shimojo Mitsuhiro

シモジョウ ミツヒロ | Shimojo Mitsuhiro
Affiliation and department:
Research field  (19): Other ,  Other ,  Applied biofunctional and bioprocess engineering ,  Applied biofunctional and bioprocess engineering ,  Earth resource engineering, energy science ,  Environmental impact assessment ,  Environmental load reduction/restoration technology ,  Social-ecological systems ,  Environmental dynamics ,  Genetics ,  Genetics ,  Ecology and environmental science ,  Ecology and environmental science ,  Bacteriology ,  Bacteriology ,  Human geoscience ,  Human geoscience ,  Human geoscience ,  Human geoscience
Research keywords  (9): 理科指導員 ,  理科教育 ,  教育学 ,  環境保全 ,  環境浄化 ,  遺伝子解析 ,  微生物 ,  農薬 ,  バイオセンサー
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2024 軽石問題の解決に向けた海底還元の実証試験
  • 2018 - 2018 スラグを用いた水質浄化に関する研究
  • 2017 - 2018 金属資源の生産技術に関する基礎研究
  • 2010 - 2012 固定化微生物を用いた2,4-ジクロロフェノキシ酢酸センサシステムの開発
  • 2004 - 2007 環境中から分離した細菌による環境汚染物質の分解
Show all
Papers (3):
Patents (2):
  • 軽石の処理方法
  • 軽石の処理方法、及び軽石の投棄方法
Books (2):
  • 物理と化学がいちばんわかる!危険物取扱者試験
    株式会社ナツメ社 2015 ISBN:9784816358876
  • In“Environmental Biosensors”,Edited by Vernon Somerset.
    Intech 2011 ISBN:9789533074863
Lectures and oral presentations  (4):
  • 福岡県理科部会
    (実験実習研修会 2019)
  • 福岡県理科部会
    (実験実習研修会 2017)
  • 福岡県立山門高等学校 研究レポート作成講座(2016)
    (2016)
  • 福岡県立山門高等学校 研究レポート作成講座(2015)
    (2015)
Education (1):
  • 2005 - 2011 Fukuoka Institute of Technology Graduate School of Engineering Material Science and Production Engineering
Professional career (1):
  • Doctor (Engineering )
Work history (13):
  • 2024/04 - 現在 Fukuoka Institute of Technology Faculty of Engineering
  • 2021/04 - 現在 Wakaba High School
  • 2020/04 - 現在 クラーク記念国際高等学校 北九州キャンパス 北九州自由高等学院
  • 2016/04 - 現在 Fukuoka Technical High School
  • 2013/04 - 現在 Nakamura Gakuen Girls’ High School
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page