Rchr
J-GLOBAL ID:200901047030499209
Update date: Aug. 14, 2022
Yoshida Kayo
ヨシダ カヨ | Yoshida Kayo
Research field (2):
Foreign language education
, English linguistics
Research keywords (2):
異文化コミュニケーション
, 英語教授法
Research theme for competitive and other funds (2):
- 言語学習における文化・社会的影響
- 言語学習方略と動機
MISC (7):
-
Kayo YOSHIDA. Coping with anxiety and improving learning strategies: Japanese ESL learners in the UK. JACET Kansai Journal. 2010. 12. 105-116
-
Masao NAKABAYASHI, Kayo YOSHIDA. 日本の小学校外国語活動の実施と対策:アンケート調査による期待と提言. Journal of Quality Education 国際教育学会:ISE. 2010. 3. 158-168
-
Yoshida Kayo. Bilingual children and their cognitive process. 2009. 35. 35. 49-57
-
Kayo YOSHIDA. A research upon international awareness of the Japanese students through homestay programs in the UK. 関西外国語大学 伝承と比較文化研究会 『伝承とコミュニケーション:Lore and Communication』. 2008. 6. 135-158
-
Kayo YOSHIDA. Cross-cultural Miscommunication: Recognizing the importance of culture in communication skills. 関西外国語大学 伝承と比較文化研究会 『伝承とコミュニケーション:Lore and Communication』. 2006. 5. 143-159
more...
Books (7):
-
実生活で役立つTOEICテストリスニング[Practical Situations for the TOEIC Test Listening](共著)
成美堂 2011 ISBN:9784791930937
-
『小学校の英語教育』(共著)
明石書店 2011 ISBN:9784750333441
-
『現代の東西文化交流の 行方II-文化的葛藤を 緩和する双方的思考-』(共著)
大阪教育図書 2009 ISBN:9784271117902
-
Power Charge for the TOEIC Test (共著)
金星堂 2009 ISBN:9784764738744
-
TOEIC Test 5日間でカンを つかむ!(共著)
三修社 2008 ISBN:9784384055238
more...
Lectures and oral presentations (6):
-
小学生のコミュニケーション能力をいかに伸ばすか:小学校における英語活動を通して
(日本コミュニケーション学会第8回CAJ関西支部大会 2009)
-
小学校英語活動の準備と対策について
(第2回小学校英語活動研究会 2009)
-
小学校英語活動の準備と対策について
(第4回国際教育学会 2009)
-
不安の対処と学習ストラテジーの向上:英国における日本人英語学習者の場合
(大学英語教育学会 JACET 関西支部春季大会 2009)
-
バイリンガル・チルドレンのケーススタディと認知のプロセス
(第37回 奈良女子大学 英語英米文学会 年次大会 2008)
more...
Education (3):
- - 1996 Nara Women's University Faculty of Letters
- University of Birmingham
- University of Oxford
Professional career (2):
- MA. TEFL
- MSc. Applied Linguistics and Second Language Acquisition
Work history (1):
- Konan University Institute for Language and Culture
Association Membership(s) (3):
国際教育学会(ISE)
, 大学英語教育学会(JACET)
, 日本コミュニケーション学会(CAJ)
Return to Previous Page