Rchr
J-GLOBAL ID:200901047352844521
Update date: Jun. 09, 2023
KUWATA Terumi
クワタ テルミ | KUWATA Terumi
Affiliation and department:
kokushikan University
About kokushikan University
Search "kokushikan University"
Detailed information
Job title:
Professor
Research field (2):
Primary/secondary education and curricula
, Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords (1):
学校図書館
Papers (11):
書評:『「第三の場」としての学校図書館-多様な「学び」「文化」「つながり」の共創』. 日本図書館情報学会誌. 2021. 67. 1. 55-56
新しい資質・能力を育成する学校図書館:アクティブ・ラーニングのその先へ. 図書館雑誌. 2016. 110. 11. 1-3
Study on building new ideal school libraries and profession education : Rethinking under the revised School Library Law. 2015. 53. 3. 113-119
A Pilot Survey for the Use of a "Library Skill Test" for Junior High School Students. 2013. 15. 7-23
書評『日英のフィールド調査から考える学校図書館における特別支援教育のあり方(佛教大学研究叢書)』. 日本図書館情報学会誌. 2012. 58. 4. 205-206
more...
MISC (1):
中学3年生社会科「憲法9条を考える」・図書館での協働授業. カリタス女子中学高等学校研究集録. 2008. 21. 29-47
Books (17):
子どもの読書を考える事典
朝倉書店 2023
学校図書館をハックする: 学びのハブになるための10の方法
新評論 2021
思考を深める探究学習:アクティブ・ラーニングの視点で活用する学校図書館
全国学校図書館協議会 2016
図書館情報学基礎資料
樹林房 2016
学生のレポート・論文トレーニング改訂版~スキルを学ぶ21のワーク~
日本実教出版 2015
more...
Works (14):
探究学習の手法を取り入れた「読書新聞」作成で育む資質・能力
2017 -
深く意味のあるアクティブ・ラーニングに支援する学校図書館
2016 -
学校図書館がかかわる「探究的な学習」の意義と取り組み:次期学習指導要領の向けての諮問から改めて考える
2015 -
子どもたちにますます重要になる探究的な学習
2015 -
新しい読書活動・指導の可能性~思考力・判断力・表現力の育成を目指す学校図書館のために~
2013 -
more...
Professional career (1):
修士(社会情報学) (中央大学大学院)
Work history (2):
2013/04 - 現在 kokushikan University School of Asia 21, Department of Asia 21 Professor
2008/04 - 2013/03 kokushikan University School of Asia 21, Department of Asia 21 Associate Professor
Association Membership(s) (6):
日本教育学会
, 日本教育工学会
, 日本図書館協会
, 日本学校図書館学会
, 日本図書館情報学会
, 日本情報教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM