Rchr
J-GLOBAL ID:200901047705075055   Update date: Jan. 12, 2010

OTOHIKO OKUGAWA

オクガワ オトヒコ | OTOHIKO OKUGAWA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Social welfare
Research keywords  (2): 社会学 ,  SOCIOLOGY
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • アジアからの私費留学生にみるディスコミュニケーション
  • 異文化間コミュニケーション
  • DYSCOMMUNICATION AMONG PRIVATELY-FUNDED FOREIGN STUDENTS FROM ASIA
  • CROSS-CULTURAL COMMUNICATION
MISC (30):
  • 国際教育の体験に学ぶ. 大学時報. 1999. Vol. 98, 264, pp. 40-47
  • 国際教育と大学情報について. 留学交流. 1998. Vol. 10, No. 9, pp. 6-9
  • 私立大学に在籍する私費留学生の居住事情と異文化間コミュニケーションの実態分析. 科学研究費補助金(基盤研究B). 1997
  • 留学生とのコミュニケーション. JAFSA外国人留学生問題研究会・会報. 1997. No. 88, pp. 8-11
  • 子どもの虐待の社会学的分析へ向けての-考察一調査票からデータ変容へ-. 『立命館産業社会論集』. 1995. 31. 2. 19
more...
Books (11):
  • レイモンド・リーヴズ著「ピッツバークからみた北九州活性化の課題」
    『立命館産業社会論集』 1994
  • """DIRECTORY OF UNIVERSITIES AND JUNIOR COLLEGES, "" IN <i>A HANDBOOK FOR TEACHING ENGLISH AT JAPANESE COLLEGES AND UNIVERSITIES</i>"
    Oxford University Press 1993
  • Directory of Universities and Junior Colleges in Japan: Introduction
    Oxford University Press 1993
  • (インタビュー)リヒャルト・グラートホフに聞く
    『立命館産業社会論集』 1993
  • """DIRECTORY OF UNIVERSITIES AND JUNIOR COLLEGES, "" IN <i>A HANDBOOK FOR TEACHING ENGLISH AT JAPANESE COLLEGES AND UNIVERSITIES</i>"
    OXFORD UNIVERSITY PRESS 1993
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • Two Pioneering Programs in International Education: Growing Pains for Institutions
    (NAFSA: the Association of International Educators, 51st Annual Meeting, Denver, Colorado 1999)
  • Two Pioneering Programs in International Education: Growing Pains for Institutions
    (1999)
Education (2):
  • - 1968 Sophia University
  • - 1968 Sophia University Faculty of Comparative Culture
Professional career (1):
  • Master of Sociology
Association Membership(s) (3):
全米歴史共同体協会 NATIONAL HISTORIC AND COMMUNAL SOCIETIES ASSOCIATION ,  関西社会学会 ,  数理社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page