Rchr
J-GLOBAL ID:200901047879815198   Update date: Jan. 31, 2024

Haraguchi Atsushi

ハラグチ アツシ | Haraguchi Atsushi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research keywords  (1): Germanistische Linguistik, DaF, Lesestrategie, Japanisch fuer japanische Studierende
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2015 - 2018 Language Usage and Vocabulary Acquisition: Empirical Foundations for Cognitive Models of the Acquisition of the Basic German Vocabulary
  • 1995 - 1996 ドイツ語中・上級教育のための教授法と教材に関する研究
Papers (20):
  • 原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (4) -語彙力の拡充- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2017. 50. 35-178
  • 原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (3) -文法的戦術(2) 精読時の文法的諸問題- (資料). 文化論集. 2014. 43+44. 23-135
  • 原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (2) -文法的戦術(1) 定動詞の位置と枠構造/複合文の分割/文成分へ分解- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2013. 41+42. 179-245
  • 原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (1) -読解過程/読解の戦略と読解学習の戦略/理解の第一歩としての概要把握- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2012. 39+40. 229-291
  • 原口 厚. 失敗に学ぶ -より良き日本語レポート・論文の文体とことば遣いのために- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2011. 38. 123-168
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • ドイツ語読解教育における自立的学習能力の促進-二・三年次の学習者を対象とした授業の一例-
    (夏季ドイツ語教育研修会(Goethe-Institut+文部科学省) 2003)
  • 乏しい語彙でいかに読ませるか
    (早稲田大学ドイツ語学・文学会シンポジウム<ドイツ語学習と授業を考える> 2002)
  • 第一回目の授業で何をどう行うか-読解教育の場合-
    (第4回流通科学大学・ドイツ語教授法ワークショップ 2001)
  • 総合理解力としての読解能力
    (第3回流通科学大学・ドイツ語教授法ワークショップ 2000)
Professional career (2):
  • 文学修士 (早稲田大学)
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
The Japan Association of College English Teachers ,  Liberal and General Education Society of Japan ,  Die Japanische Gesellschaft f&amp;uuml;r Germanistik
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page