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J-GLOBAL ID:200901048877222692   Update date: Mar. 02, 2024

Kitami Koichi

キタミ コウイチ | Kitami Koichi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor,Assistant Professor
Other affiliations (1):
  • 社会構想大学院大学  客員教授
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (10): マーケティング ,  社会関係資本 ,  CSR ,  レピュテーション ,  ブランド ,  PR ,  広報 ,  reputation ,  corporate communications ,  public relations
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2020 - 2023 Development of regional revitalization city promotion model with effect verification based on data
  • 2015 - 2018 A social-capital approach to corporate governance
  • 2011 - 2015 Study on corporate misconduct from the view point of social capital
  • 2011 - 2013 Practical research for establishing the foundation of the trans-border regional broadcast space in East Asia.
  • 2010 - 2012 An Empirical Study of Corporate Communication Activities of JapaneseCompanies in Changing Business Environment
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Papers (13):
  • 北見幸一. 都市ブランディングにおける行政広報に関する一考察 :ブランド化が目的ではない. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2020. 9. 89-96
  • 北見幸一. 都市生活の満足度と都市の表象要素. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2018. 372-383
  • 北見幸一, 阪井完二, 末次祥行. 企業の魅力要素と購買行動の考察. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2017. 6. 195-205
  • An observation on the Model of Corporate Communications Activity Analysis : focus on the correlation between the Analysis Model and the amount of publicity. 2016. 20. 84-92
  • Brand Royalty in a Brand Crisis : By the Content Analysis of the Buzz on an Internet Blog. 2011. 61. 61. 5-33
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MISC (8):
  • Regional Problems Solved by Relationship Populations: Preliminary Consideration of What Should be Appealed in City Promotion. 2023. 27. 111-125
  • 大橋 行彦, 小松 康弘, 北見 幸一, 柴山 慎一. 広報の DX に関する一考察 -価値共創時代に向けた企業コミュニケーションの変革-. 広報研究. 2022. 26. 46-54
  • 北見幸一, 柴山慎一, 清水正道. 経営理念の浸透と組織文化に関する一考察 -企業アンケート調査と事例研究より-. 広報研究. 2021. 25. 103-111
  • 北見 幸一. 「企業魅力度モデル」から検証 企業が情報の中心ではない今 「人」を伴うストーリー広報が重要に (通巻100号 3号連続企画(3)「物語」で強くなるコーポレートブランド) -- (あなたの会社の「ストーリー」を構築する方法). 広報会議. 2017. 102. 28-31
  • 北見幸一, 長濱憲. 企業魅力度モデルの構築~魅力的な企業の評価と伝わり方を考える~. 日経広告研究所報. 2016. 50. 289. 41-48
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Patents (1):
  • 広報活動支援方法およびこの方法を実現するシステム
Books (17):
  • 広報・PR論 [改訂版] -パブリック・リレーションズの理論と実際
    有斐閣 2022 ISBN:9784641184596
  • ストーリーのない経営学の教科書: 経営学言葉辞典
    文眞堂 2022 ISBN:9784830951695
  • Corporate theory of market and innovation
    2020 ISBN:9784502328817
  • 都市イノベーション: 都市生活学の視点
    朝倉書店 2019 ISBN:9784254500325
  • 人を活かし組織を変えるインターナル・コミュニケーション経営:経営と広報の新潮流
    経団連出版 2019 ISBN:9784818518070
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Works (4):
  • 「不祥事を起こした地域企業における信頼回復要因と企業評価」
    2009 -
  • 「農産物ブランドのブランド構造研究」
    2008 -
  • 「BtoB企業におけるWebコミュニケーションの動向と課題」
    2007 -
  • 「CSRにおける企業評判と企業コミュニケーションに関する研究」
    2006 -
Education (2):
  • 2005 - 2009 Rikkyo University
  • 2003 - 2005 Rikkyo University
Work history (7):
  • 2022/04 - 現在 社会構想大学院大学 客員教授
  • 2017 - 現在 Tokyo City University Faculty of Urban Life Studies
  • 2017/04 - 2022/03 社会情報大学院大学 客員教授
  • 2012 - 2017 (株)電通パブリックリレーションズ
  • 2009 - 2012 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication
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Committee career (7):
  • 2019/06 - 現在 日本広報学会 総務委員長
  • 2017/06 - 現在 日本広報学会 常任理事
  • 2017/06 - 2019/06 日本広報学会 常任理事・事業委員会委員長
  • 2012 - 2015 日本広報学会 常任理事
  • 2009 - 札幌市「創造都市さっぽろグラフィックデザイン産業振興会議」座長 座長
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Awards (7):
  • 2019/10 - 日本広報学会 第14回日本広報学会賞「教育・実践貢献賞」 『人を活かし組織を変える インターナル・コミュニケーション経営 -経営と広報の潮流』
  • 2019/10 - The 14th prize of Japan Society for Corporate Communication Studies Public Relations in Japan :Evolution of communication management in a culture of lifetime employment
  • 2017/10 - 日本マーケティング学会 「第6回マーケティングカンファレンス2017」オーラルセッションベストペーパー賞 企業の魅力要素と購買行動の考察
  • 2016 - 吉田秀雄記念事業財団 助成研究吉田秀雄賞
  • 2015 - 日本広報学会 教育・実践貢献賞
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Association Membership(s) (3):
日本広告学会 ,  ビジネスクリエーター研究学会 ,  日本広報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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