Rchr
J-GLOBAL ID:200901048944654926   Update date: Feb. 19, 2024

Dohmoto Mitsuko

ドウモト ミツコ | Dohmoto Mitsuko
Affiliation and department:
Research field  (3): Science education ,  Plants: molecular biology and physiology ,  Molecular biology
Research keywords  (3): 工学教育 ,  DNA複製 ,  植物ホルモン
Papers (27):
  • SHIMATANI Yuuji, SAKAMOTO Kaori, TACHI Yoshinobu, NISHITA Yoshito, NISHIKAWA Yukinobu, DOHMOTO Mitsuko. An Application of the Flipped Classroom to Improve Understanding of “Five Whys”. Journal of JSEE. 2023. 71. 3. 3_78-3_83
  • 西田, 義人;NISHITA, Yoshito, 片桐, 由希子;KATAGIRI, Yukiko, 野村, 一樹;NOMURA, Kazuki, 新, 聖子;SHIN, Masako, 西川, 幸延;NISHIKAWA, Yukinobu, 堂本, 光子;DOHMOTO, Mitsuko. PD教育における基礎能力習得のための「PDI」の再編および感染症対策下での授業の実施;Reorganization of “PDI” to acquire basic abilities in PD education and implementation of classes under infectious disease control-PDキョウイク ニ オケル キソノウリョク シュウトク ノ タメノ 「PD1」 ノ サイヘン オヨビ カンセンショウタイサクカ デノ ジュギョウ ノ ジッシ. 工学教育研究;KIT progress. 2022. 30. 8-17
  • SHIMATANI Yuuji, SAKAMOTO Kaori, TACHI Yoshinobu, DOHMOTO Mitsuko, NISHIKAWA Yukinobu. Introduction of Application Cases of “Five Whys Cardgame” for Project Design Education. Journal of JSEE. 2022. 70. 4. 4_149-4_153
  • HAKAMADA YOSHIHIRO, MATSUMOTO KEIKO, DOHMOTO MITSUKO, FUJINAGA KAORU. What students have learned through Nebaar project activities. KIT Progress. 2019. 27. 93-102
  • DOHMOTO MITSUKO, HAKAMADA YOSHIHIRO, OKUSHITA HIROSHI, SAKAMOTO KAORI. Project-based learning by combinations of lecture, practice and experiment to develop the abilities for design and analysis in biological test experiments. KIT Profgress. 2019. 27. 51-60
more...
MISC (22):
  • TANIDA Ikuhiro, MIYAZAKI Keisuke, NOMURA Kazuki, OKADA Go, SANO Motoaki, DOHMOTO Mitsuko. 3C14 Importance of Preceding subjects to Plan Verification Experiments of Solutions in the Project Design Education. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2022. 2022. 336-337
  • NOMURA Kazuki, MIYAZAKI Keisuke, SANO Motoaki, TANIDA Ikuhiro, KASAMORI Masato, DOHMOTO Mitsuko. 3C15 Improving Team Activities to Increase Student Positivity in the Project Design Education. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2022. 2022. 338-339
  • SHIMATANI Yuuji, SAKAMOTO Kaori, TACHI Yoshinobu, DOHMOTO Mitsuko, NISHIKAWA Yukinobu. 3E02 An Application of the Flipped Classroom to Improve Understanding of “Five Whys” for Project Design Education. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2022. 2022. 394-395
  • NISHITA Yoshito, KATAGIRI Yukiko, NOMURA Kazuki, DOHMOTO Mitsuko, NISHIKAWA Yukinobu, SHIN Masako. 3A02 Reorganization of First Year University Classes to Acquire Basic Abilities in Project Design Education. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2021. 2021. 250-251
  • NISHITA Yoshito, KATAGIRI Yukiko, NOMURA Kazuki, DOHMOTO Mitsuko, NISHIKAWA Yukinobu, SHIN Masako. 1E02 Implementation of Project Design Classes under Measures Against COVID-19 Infectious Diseases. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2021. 2021. 96-96
more...
Books (1):
  • 大学生のための 考えて学ぶ 基礎生物学
    共立出版 2015 ISBN:9784320057753
Lectures and oral presentations  (76):
  • プロジェクトデザイン教育における『なぜなぜ分析』の理解度向上のための反転授業の適用
    (日本工学教育協会 年次大会 2022)
  • プロジェクトデザイン教育における学生の積極性向上に向けたチーム活動の改善
    (日本工学教育協会 年次大会 2022)
  • プロジェクトデザイン教育における解決案の検証実験を計画する先行科目の重要性
    (日本工学教育協会 年次大会 2022)
  • 自己評価と他者評価を振返るための振返りシートの開発
    (日本工学教育協会 年次大会 2021)
  • 新型コロナウイルス感染症対策下におけるプロジェクトデザイン科目の実施
    (日本工学教育協会 年次大会 2021)
more...
Works (1):
  • 教科書採用者配布用スライド692枚(「授業スライド342」・「カラー図275」・「生物クイズ24クイズ75スライド」)
    堂本 光子 2015 -
Education (1):
  • Kanazawa University Faculty of Science
Professional career (1):
  • 博士(理学)
Work history (3):
  • 2004/04 - 現在 Kanazawa Institute of Technology
  • 1995 - 2000 金沢大学遺伝子実験施設 研究推進員
  • 1992 - 1995 富山化学工業(株) 研究員
Association Membership(s) (2):
日本工学教育協会 ,  日本分子生物学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page