Rchr
J-GLOBAL ID:200901050152235807   Update date: Sep. 24, 2022

AKIRA MOCHIZUKI

モチヅキ アキラ | AKIRA MOCHIZUKI
Affiliation and department:
Other affiliations (2):
Homepage URL  (1): http://www.ritsumei.ac.jp/kic/~mochi/
Research field  (3): Social welfare ,  Experimental psychology ,  Special needs education
Research keywords  (1): Science for Human Services, Applied Behavior Analysis, Education for students with disability, Job assist for the person with disability
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2005 - 2009 臨床人間科学の構築-対人援助のための人間環境研究
Papers (48):
more...
Books (23):
  • 心理学スタンダード:学問する楽しさを知る
    ミネルヴァ書房 2014
  • 対人援助学の到達点
    晃洋書房 2013 ISBN:9784771024618
  • Pioneering the Human-Serviceology
    晃洋書房 2013 ISBN:9784771024601
  • Science for human serveces toward continuous provision of "support": Discussing sciece for human serveces based on applied behavior analysis through practice of "Student Jobcoach. in Creating New Science for Services: An anthoroly of Professor of Graduate
    Ritsumeikan Graduate School of Science for Human SErveces 2011
  • Possibility of Science for Human Services
    Fukumura Shoten 2010 ISBN:9784571250385
more...
Lectures and oral presentations  (27):
  • 障害のある児童・生徒の継続的支援のための情報共有の仕組みについて.
    (対人援助学会第6回年次大会 2015)
  • トークンシステムを用いた家庭内の片付け行動の促進
    (対人援助学会第6回年次大会 2014)
  • 疑似就労場面における「仲間を教える」役割設定が高等部生徒の行動におよぼす効果
    (対人援助学会第6回年次大会 2014)
  • 臨床を「人称」から考える-「二人称の科学」は成立するのか?
    (対人援助学会第6年次大会 2014)
  • 障害のある児童・生徒の継続的支援のための情報共有の仕組みについて
    (対人援助学会第6回年次大会 2014)
more...
Education (2):
  • - 1979 Keio University "Graduate School, Division of Sociology"
  • - 1974 Keio University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • Master of Arts
  • Others (Keio University)
Work history (1):
  • Ritsumeikan University College of Letters, Psychology Program Professor
Association Membership(s) (6):
日本心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本行動分析学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本行動科学学会 ,  日本社会福祉学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page