Rchr
J-GLOBAL ID:200901050208874093
Update date: Feb. 02, 2006
Wakasugi Masao
ワカスギ マサオ | Wakasugi Masao
Affiliation and department:
Research field (2):
Art history
, Aesthetics and art studies
Research keywords (6):
幼児美術
, 絵画(石版)
, 絵画(油彩)
, Child Fine Arts
, picture(Lithograph)
, Picture(Oil painting)
Research theme for competitive and other funds (6):
MISC (17):
-
発表活動を通して育つ学生の自主性. 全国保育士養成協議会 第43回研究大会研究発表論文集. 2004. PP. 66-67
-
保育現場からの表現活動(造形活動)についての質問状とその回答および考察-羽島市保育会の質問状より-. 東海女子短期大学紀要 第28号. 2002. 28号.pp.179-187
-
Questions Responses and Discussion Concerning the Activies of Expression in the Fomative Arts at an Actual Nursery Site. The Journal of TOKAI Women's Junior College Vol.28. 2002. Vol.28 pp.179-187
-
保育実習に必要な養成カリキュラムの検討-保育士(岐阜県・愛知県)の意識調査に基づいて-(共著). 東海女子短期大学紀要第27号. 2001. 27. 97-110
-
A Prerequisite Curriculum for Practice Nursing at a Day Nursery-Based on Research of Nursery School Teachers' Awareness. The Journal of TOKAI Women's Junior College VoL.27. 2001. 27. 97-110
more...
Books (18):
-
石版ゲンケイ93-1、2、3、4、5、6、7、8、9、10、11、12、13石版ゲンケイ94-1、2、3、4、5(個展)
ギャラリーガレリアフィナルテ個展 1994
-
One-Man Shows GENKEI93-1〜13 GENKEI94-1〜5
Galleria Finarte 1994
-
ゲンケイ20
14回中日展 1992
-
ゲンケイー101 180×180cm
第3回TAMON賞展 1992
-
GENKEI 20
The 14th Exhibition of CHUNICHI 1992
more...
Works (60):
-
胎動するフォルム(さかいでArtグランプリ04)
2004 -
-
「生きる力を培う造形活動」(大学リフレッシュ課程II) 各務原市総合メディアセンター 講演
2003 -
-
「作品-03 I・II」(油彩F100号・S50号各一点) '03学校美術館がフォーラムにやってきた 文化フォーラムかすがいギャラリー
2003 -
-
「存在する黒のスペース」(油彩S100号) 21th上野の森美術館絵画大賞展 上野の森美術館
2003 -
-
「存在する黒のフォルム」(油彩S100号) さかいでARTグランプリ2003 坂出市市民美術館
2003 -
more...
Education (4):
- - 1981 Aichi Prefectural University of Fine Arts and Music Graduate School of Fine Arts
- - 1981 Aichi Prefectural University of Fine Arts and Music Graduate School, Division of Fine Arts Picture
- - 1979 Aichi Prefectural University of Fine Arts and Music Faculty of Fine Arts Department of Fine Arts
- - 1979 Aichi Prefectural University of Fine Arts and Music Faculty of Fine Arts The Art Department
Professional career (1):
Work history (6):
Awards (7):
Return to Previous Page