Rchr
J-GLOBAL ID:200901050240715967   Update date: Aug. 22, 2022

Yano Kayo

ヤノ カヨ | Yano Kayo
Affiliation and department:
Research field  (1): Science education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 障害児における音楽療法について
  • 音楽実技における自己表現について
  • A study of Music Therapy in handicapped child
  • A study of Self-expression in Music Lessons
Papers (5):
  • Some relaxation games & plays for young children stressed by natural disaster news. 2012. 24. 71-96
  • Childcare and a new Japanese initial-picture book. Bulletin of St. Catherine University, St. Catherine Junior College. 2011. 23. 115-134
  • Learning & teaching comprehensive expression through puppet play. Bulletin of St. Catherine University, St. Catherine Junior College. 2010. 22. 103-122
  • 矢野 加代, 酒井一郎, 西山洋美. ソックスパペット劇とサウンド効果. 聖カタリナ大学『人間文化研究所紀要』. 2009. 14. 107-121
  • 矢野 加代, 酒井一郎. 音楽あそびの実践法. 聖カタリナ大学・聖カタリナ短期大学部『研究紀要』. 2006. 18. 133-143
MISC (11):
  • 保育ツールとしてのうた. 2003. 36. 1-27
  • Re-creating or modulating songs to the concrete cases in the murture of young children. 2003. 36. 1-27
  • 幼児教育学科におけるピアノ実技へのグレード導入について. 聖カタリナ女子短期大学研究紀要. 2001. 34. 1-31
  • Introduction of Grade System to Piano Classes at the Department of Preschool Education. Bulletin of St. Catherine women's junior college. 2001. 34. 1-31
  • 幼児教育学科における「アンサンブル」の試み -声楽からのアプローチ-. 1992
more...
Books (3):
  • 幼年教育と教材メディア
    片山書店 2009
  • ともだちからだっこ
    片山書店 2007
  • ANOTHER GOOSE
    片山書店 2005
Works (10):
  • 「森の歌」における合唱指導
    2000 - 2001
  • Coaching"The song of the Forest"in chorus.
    2000 - 2001
  • 「第九合唱 in カタリナ」における合唱指導
    1997 -
  • Guide chorus in 「Symphony Ninth in Catalinae」
    1997 -
  • コンサート9
    1990 -
more...
Education (4):
  • - 1972 Ehime University
  • - 1972 Ehime University Graduate School, Division of Education
  • - 1971 Ehime University Faculty of Education
  • - 1971 Ehime University Faculty of Education
Association Membership(s) (2):
全国大学音楽教育学会 ,  日本音楽教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page