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J-GLOBAL ID:200901050974737294   Update date: Jan. 30, 2024

Ito, Masami

イトウ マサミ | Ito, Masami
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): 地域商業 ,  マーケティング ,  流通チャネル ,  流通システム ,  Distribution System ,  Marketing Channels
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2019 - 2024 食を起点とした地域創生の理論形成及び一地域を想定したパイロットプランの作成
  • 2002 - 生鮮食料品流通と卸売市場
  • 2002 - 地域小売業に関する研究
  • 2002 - Town Management:Small Retailers and Big Stores in Japan
Papers (1):
  • 新型コロナウイルス感染症下での食肉事業者の経営動向と対応ー令和2〜3年度を中心にー. 令和4年度コロナ感染症下の食肉消費動向等分析事業 調査報告書. 2023. 1-17
MISC (3):
Books (4):
  • 流通論の基礎(第3版)
    中央経済社 2019
  • 現代の小売流通(第2版)
    中央経済社 2016
  • 現代フードサービス論
    創成社 2015
  • 消費者との価値共創の仕組み(共著)
    日本的流通の再生 中央経済社 2003
Lectures and oral presentations  (1):
  • 「ワイン県やまなし」をもっと元気にするジビエの可能性
    (2022)
Education (5):
  • 1998 - 2002 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Administration
  • - 2002 Aoyama Gakuin University
  • 1996 - 1998 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Administration
  • 1992 - 1996 Aoyama Gakuin University Faculty of Management Department of Management
  • - 1996 Aoyama Gakuin University School of Business
Professional career (1):
  • 修士 (青山学院大学)
Association Membership(s) (4):
日本ダイレクトマーケティング学会 ,  日本商業学会 ,  The Japan Academic Society of Direct Marketing ,  The Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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