Rchr
J-GLOBAL ID:200901051167747932   Update date: Feb. 14, 2024

Itoh Akihiko

イトウ アキヒコ | Itoh Akihiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.u-tokai.ac.jp/
Research field  (5): Art history ,  Aesthetics and art studies ,  Safety engineering ,  Social systems engineering ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (6): 造形表現 ,  情報デザイン ,  関係デザイン ,  Media Arts ,  Information Design ,  Relativity Design
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2024 Snow-scape Design Methods for Snowy and Cold Latitudes
  • コミュニケーションと自己表現のメディアの研究
  • 情報空間デザインの研究
  • メディア造形美学の研究
  • 個人の能動性に寄与するメディアの研究
Show all
MISC (5):
  • 「Can Computers be in love? 」"Consistency Generation by Self-Producing System"(共著). SIGGRAPH98 Inteactive Art USA. 1998. 4
  • 「自己の意識化を扱う「生活学」の提案について」. 日本教育情報学会、第11回年会『年会論文集11』所収. 1995. 4
  • 「意識を拡大するための学習メディアについて」. 日本教育情報学会、第10回年会『年会論文集10』所収. 1994. 2
  • 「創造的自己表現のための情報教育」. 日本教育情報学会、第9回年会『年会論文集9』所収. 1993. 4
  • 「教育戦略と専門知識を分離したCAIシステム」(共著). 日本教育情報学会、『教育情報連合研究発表大会研究集録(岐阜大会)』所収. 1988. 2
Books (2):
  • 藤川叢三 1922-1998
    藤川叢三作品を守る会、藤原叢三展実行委員会 2000
  • 『マルチメディア事典』(コミュニケーション分野担当、共同執筆者)
    朝日新聞社 1994
Works (22):
  • 札幌ITカロッツェリア(文部科学省知的クラスター創成事業)
    2003 -
  • Sapporo IT Carrozzeria
    2003 -
  • 札幌圏高速ネットワーク空間構築モデル事業調査
    2001 -
  • 伊藤明彦作品展(札幌・This isギャラリー)
    2001 -
  • Research on High-speed Network Space in Sapporo
    2001 -
more...
Education (2):
  • Hokkaido University of Education Faculty of Education
  • Hokkaido University of Education Faculty of Education
Work history (16):
  • 1999 - 2000 Hokkaido University of Education
  • 1999 - 2000 Hokkaido University of Education Sapporo,
  • 1993 - 2000 北園学園女子短期大学非常勤講師
  • 1993 - 2000 Hokusei Gakuen Women's Junior College,
  • 1997 - 1998 Sapporo School of the Arts
Show all
Association Membership(s) (3):
INSTITUTE OF ENVIRONMENTAL ART AND DESIGN ,  日本認知科学会 ,  日本デザイン学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page