Rchr
J-GLOBAL ID:200901051739931063
Update date: Jan. 17, 2024
Onoda Tetsuya
オノダ テツヤ | Onoda Tetsuya
Affiliation and department:
Job title:
Researcher,Assistant Professor
Other affiliations (1):
-
Keio University
Kumasaka Lab., faculty of environmental information
Homepage URL (2):
http://www.mi.sanno.ac.jp/top_menu/infom/onoda.html
,
http://smrc.mi.sanno.ac.jp/smrc/2008/12/post-8.html
Research field (5):
Sociology
, Business administration
, Home economics, lifestyle science
, Statistical science
, Intelligent informatics
Research keywords (8):
スポーツマネジメント
, テレビ視聴質
, データマイニング
, ロングテール
, マーケティング
, Lifestyle analysis
, Data mining
, Network research
Research theme for competitive and other funds (8):
- 2008 - 新興スポーツの普及研究
- 2004 - 視聴質に基づくテレビ番組マネジメント
- 2001 - 2002 Comics phenomenon analysis applied the data-mining technique
- 2002 - The game social research using the cellular phone
- 1998 - 2001 Construction of a social research site (iMap)
- 2001 - 大量アイテムのロングテール・マネジメント
- The game social research using the cellular phone
- Game phenomenon analysis applied the data-mining
Show all
Papers (1):
-
Syllabus development of Participatory-lessons by using "Manga": practices in marketing-introduction-subject at managerial college. Manga studies. 2011. 17. 53-75
MISC (8):
Books (3):
-
球面SOMと相関ルールによる「弱い紐帯」の発見
シュプリンガー・ジャパン『自己組織化マップとその応用』 2007 ISBN:9784431723158
-
教育環境を革新する知識の共有と創発
慶應義塾大学出版会『コラボレーション!-SFCという「融合の現場」-』 2007 ISBN:9784766413847
-
タイトル認知情報に基づくテレビゲーム事象の実証的解釈
メディアクリエイト『2003テレビゲーム産業白書』 2003 ISBN:9784944180066
Lectures and oral presentations (28):
-
マンガ領域単位のチーム編成によるグループウェアを活用した市場セグメントの協調学習
(2010 PCカンファレンス 2010)
-
新興スポーツの普及策を探るデータマイニング -ビーチバレーにおける事例紹介-
(日本スポーツ産業学会第19回大会 2010)
-
テレビゲームユーザのライフスタイル2009 -『ドラゴンクエストIX』の評判分析を基軸に-
(日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会 2009)
-
“ビーチバレー”という“イノベーション ”-スポーツキャリアパスに基づく戦略的展望-
(日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会 2009)
-
スポーツキャリアの世代内パスと世代間アスピレーション -ビーチバレーの普及に向けた仮説探索-
(日本スポーツマネジメント学会第2回大会 2009)
more...
Works (6):
-
テレビ視聴質サイトのデータを活用したマーケティング
2004 - 2010
-
企業価値の定量化
2009 -
-
音楽番組の調査担当
2006 - 2008
-
定性調査支援システム
2004 - 2007
-
インターネット市場調査における認知構造変化の予兆発見手法
2005 - 2006
more...
Education (5):
- - 2007 Keio University Graduate School of Media and Governance
- - 2001 Keio University Graduate School of Media and Governance
- - 2001 Keio University graduate course of media and governance media and governance
- - 1999 Keio University Faculty of Policy Management Department of Policy Management
- - 1999 Keio University Faculty of Policy management policy management
Professional career (3):
- Master(media and governance) (Keio University)
- 修士(政策・メディア) (慶應義塾大学)
- 博士(政策・メディア) (慶應義塾大学)
Work history (1):
- 2003 - 2007 21世紀COE「次世代メディア・知的社会基盤」研究員(RA)
Awards (4):
- 2011 - コンピュータ利用教育学会 PCカンファレンス優秀論文賞
- 2005 - 日本マーケティング・サイエンス学会審査員特別賞
- 2002 - SPSS Open House研究奨励賞 INTAGE賞
- 2002 - SPSS Open House INTAGE Award
Association Membership(s) (7):
コンピュータ利用教育学会
, 日本スポーツマネジメント学会
, 日本スポーツ産業学会
, 日本マーケティング・サイエンス学会
, 日本マンガ学会
, Japan Association for Consumer Studies
, The Japan Sociological Society
Return to Previous Page