Rchr
J-GLOBAL ID:200901051739931063   Update date: Jan. 17, 2024

Onoda Tetsuya

オノダ テツヤ | Onoda Tetsuya
Affiliation and department:
Job title: Researcher,Assistant Professor
Other affiliations (1):
  • Keio University  Kumasaka Lab., faculty of environmental information 
Homepage URL  (2): http://www.mi.sanno.ac.jp/top_menu/infom/onoda.htmlhttp://smrc.mi.sanno.ac.jp/smrc/2008/12/post-8.html
Research field  (5): Sociology ,  Business administration ,  Home economics, lifestyle science ,  Statistical science ,  Intelligent informatics
Research keywords  (8): スポーツマネジメント ,  テレビ視聴質 ,  データマイニング ,  ロングテール ,  マーケティング ,  Lifestyle analysis ,  Data mining ,  Network research
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2008 - 新興スポーツの普及研究
  • 2004 - 視聴質に基づくテレビ番組マネジメント
  • 2001 - 2002 Comics phenomenon analysis applied the data-mining technique
  • 2002 - The game social research using the cellular phone
  • 1998 - 2001 Construction of a social research site (iMap)
Show all
Papers (1):
  • Syllabus development of Participatory-lessons by using "Manga": practices in marketing-introduction-subject at managerial college. Manga studies. 2011. 17. 53-75
MISC (8):
  • 小野田 哲弥. テレビゲーム市場の構造化とライフスタイル分析からの将来展望~主要タイトルの俯瞰、『ドラクエIX』『FFXIII』のレビュー、そして購読誌からの顧客開拓戦略~. 2010テレビゲーム産業白書. 2010. 251-267
  • 小野田哲弥. 社会的「期待-一致/不一致モデル」に基づく北京オリンピック日本代表選手の評価類型. スポーツ産業学研究. 2009. 19. 2. 185-196
  • Saito Aya, Moriya Kunihiko, Nagaoka Takeru, Onoda Tetsuya. Constructing a Participatory Environment for Interactive Learning in Higher Education. Sanno University bulletin. 2008. 28. 2. 23-40
  • 伊藤貴一, 小野田哲弥. マンガ家認知情報に基づくマンガ事象の構造化と“弱い紐帯”の発見-しりあがり寿とつげ義春はなぜ繋がるのか?-. 日本マンガ学会『マンガ研究』. 2008. 13. 26-63
  • Terebi bangumi raifu saikuru o koryoshita joho baraeti bangumi no senryakuteki hensei shuho. Keio SFC journal. 2007. 6. 1. 78-102
more...
Books (3):
  • 球面SOMと相関ルールによる「弱い紐帯」の発見
    シュプリンガー・ジャパン『自己組織化マップとその応用』 2007 ISBN:9784431723158
  • 教育環境を革新する知識の共有と創発
    慶應義塾大学出版会『コラボレーション!-SFCという「融合の現場」-』 2007 ISBN:9784766413847
  • タイトル認知情報に基づくテレビゲーム事象の実証的解釈
    メディアクリエイト『2003テレビゲーム産業白書』 2003 ISBN:9784944180066
Lectures and oral presentations  (28):
  • マンガ領域単位のチーム編成によるグループウェアを活用した市場セグメントの協調学習
    (2010 PCカンファレンス 2010)
  • 新興スポーツの普及策を探るデータマイニング -ビーチバレーにおける事例紹介-
    (日本スポーツ産業学会第19回大会 2010)
  • テレビゲームユーザのライフスタイル2009 -『ドラゴンクエストIX』の評判分析を基軸に-
    (日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会 2009)
  • “ビーチバレー”という“イノベーション ”-スポーツキャリアパスに基づく戦略的展望-
    (日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会 2009)
  • スポーツキャリアの世代内パスと世代間アスピレーション -ビーチバレーの普及に向けた仮説探索-
    (日本スポーツマネジメント学会第2回大会 2009)
more...
Works (6):
  • テレビ視聴質サイトのデータを活用したマーケティング
    2004 - 2010
  • 企業価値の定量化
    2009 -
  • 音楽番組の調査担当
    2006 - 2008
  • 定性調査支援システム
    2004 - 2007
  • インターネット市場調査における認知構造変化の予兆発見手法
    2005 - 2006
more...
Education (5):
  • - 2007 Keio University Graduate School of Media and Governance
  • - 2001 Keio University Graduate School of Media and Governance
  • - 2001 Keio University graduate course of media and governance media and governance
  • - 1999 Keio University Faculty of Policy Management Department of Policy Management
  • - 1999 Keio University Faculty of Policy management policy management
Professional career (3):
  • Master(media and governance) (Keio University)
  • 修士(政策・メディア) (慶應義塾大学)
  • 博士(政策・メディア) (慶應義塾大学)
Work history (1):
  • 2003 - 2007 21世紀COE「次世代メディア・知的社会基盤」研究員(RA)
Awards (4):
  • 2011 - コンピュータ利用教育学会 PCカンファレンス優秀論文賞
  • 2005 - 日本マーケティング・サイエンス学会審査員特別賞
  • 2002 - SPSS Open House研究奨励賞 INTAGE賞
  • 2002 - SPSS Open House INTAGE Award
Association Membership(s) (7):
コンピュータ利用教育学会 ,  日本スポーツマネジメント学会 ,  日本スポーツ産業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本マンガ学会 ,  Japan Association for Consumer Studies ,  The Japan Sociological Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page