Rchr
J-GLOBAL ID:200901052008133849
Update date: Mar. 24, 2024
Miyata Kazunori
ミヤタ カズノリ | Miyata Kazunori
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Japan Advanced Institute of Science and Technology
About Japan Advanced Institute of Science and Technology
Search "Japan Advanced Institute of Science and Technology"
Detailed information
Homepage URL (1):
http://www.jaist.ac.jp/~miyata
Research field (3):
Sensitivity (kansei) informatics
, Human interfaces and interactions
, High-performance computing
Research keywords (11):
デジタル映像
, アニメーション
, 自然形状
, シミュレーション
, モデリング
, レンダリング
, テクスチャ
, デジタル絵画
, 情報デザイン
, メディアアート
, コンピュータグラフィックス
Research theme for competitive and other funds (11):
2016 - 2019 Study on information hiding using multi-view display applying human visual properties
2014 - 2015 An interactive simulation for immersed rigid body dynamics
2011 - 2013 質感情報の実体化プロセスを考慮した物体表面の質感編集手法
2011 - 2013 A study on supporting human memory retrieval by means of onomatopoeias
2008 - 2010 A representation method for material data considering LoD
2006 - 2007 乗り物の走行データからの映像生成
2005 - 2007 工芸素材の質感表現
2005 - 2006 次世代エンタテイメントシステムの基盤技術
2005 - 2005 事例を利用した非言語メディアデザイン支援に関する研究
2003 - 2004 A study on digital painting by using BRDF
CG関連技術 メディアアートの制作支援技術
Show all
Papers (320):
Yichen Peng, Chunqi Zhao, Haoran Xie 0002, Tsukasa Fukusato, Kazunori Miyata, Takeo Igarashi. DualMotion: Global-to-Local Casual Motion Design for Character Animations. IEICE Transactions on Information & Systems. 2023. 106. 4. 459-468
Zhengyu Huang, Haoran Xie 0002, Tsukasa Fukusato, Kazunori Miyata. AniFaceDrawing: Anime Portrait Exploration during Your Sketching. CoRR. 2023. abs/2306.07476
Yichen Peng, Chunqi Zhao, Haoran Xie 0002, Tsukasa Fukusato, Kazunori Miyata. DiffFaceSketch: High-Fidelity Face Image Synthesis with Sketch-Guided Latent Diffusion Model. CoRR. 2023. abs/2302.06908
Zhengyu Huang, Haoran Xie 0002, Tsukasa Fukusato, Kazunori Miyata. AniFaceDrawing: Anime Portrait Exploration during Your Sketching. SIGGRAPH (Conference Paper Track). 2023. 14-11
Mikiya Kusunoki, Ryo Furuhama, Ryusuke Toshima, Hazuki Mori, Haoran Xie, Tzu Yang Wang, Takaya Yuizono, Toshiki Sato, Kazunori Miyata. MultiBrush: 3D Brush Painting Using Multiple Viewpoints in Virtual Reality. 2023 9th International Conference on Virtual Reality, ICVR 2023. 2023. 481-486
more...
MISC (9):
大森, 和, 舟橋, 克樹, 吉田, 匠吾, 彭, 以琛, 謝, 浩然, 岡田, 将吾, 宮田, 一乘. Sketch2Makizushi:ユーザースケッチによる飾り巻き寿司調理支援システム. インタラクション2022論文集. 2022. 264-267
有原啓介, 謝浩然, 佐藤周平, 宮田一乘. ラグランジアンコヒーレント構造によるスケッチベース煙デザイン手法の提案. 情報処理学会研究報告(Web). 2022. 2022. CG-185
木村正子, 木村正子, 岩崎弾, 宮田一乘. Development of Biological Interaction connecting Blood Flow Sensor and LED Light Using M5Stack. 電子情報通信学会技術研究報告. 2019. 119. 68(BioX2019 1-3)
櫻井快勢, 宮田一乘. 堆積構造を有する凝集体のモデリング. Visual Computing/グラフィクスとCAD合同シンポジウム予稿集(CD-ROM). 2012. 2012
宮田一乘, 櫻井快勢. A Shading method for surface detail. 電子情報通信学会技術研究報告. 2011. 110. 457(MVE2010 133-174)
more...
Lectures and oral presentations (1):
Interactive Projection Mapping Opera, Entertainment Computing, and Creativity Support
(CIIC (Creative Industry International Conference) 2020 2020)
Works (5):
インタラクティブプロジェクションマッピングオペラ「タキシード伯爵」
主催, 長澤幸乃, 映像制作, 宮田一乘, 藤波努 2020 - 2020
インタラクティブプロジェクションマッピングオペラ「泥棒とオールドミス」
主催, 長澤幸乃, 映像制作, 宮田一乘, 藤波努 2019 - 2019
インタラクティブプロジェクションマッピングオペラ「朝比奈」
主催, 長澤幸乃, 映像制作, 宮田一乘, 藤波努 2019 - 2019
インタラクティブプロジェクションマッピングオペラ「金の斧・銀の斧」
主催, 長澤幸乃, 映像制作, 宮田一乘, 藤波努 2018 - 2018
インタラクティブプロジェクションマッピングオペラ「北風と太陽」
主催, 長澤幸乃, 映像制作, 宮田一乘, 藤波努 2018 - 2018
Education (2):
- 1986 Tokyo Institute of Technology Interdisciplinary Science and Engineering
- 1984 Tohoku University Faculty of Engineering
Professional career (1):
博士(工学) (東京工業大学)
Work history (9):
2021/03 - 現在 Universiti Utara Malaysia School of Creative Industry Management & Performing Arts Joint Appointment Academic Scheme
2008/04 - 現在 Japan Advanced Institute of Science and Technology
2015/05 - 2015/07 ENSAM/Paris Tech
2002/04 - 2008/03 Japan Advanced Institute of Science and Technology
2003 - 2006 (株)ATR・メディア情報科学研究所・客員研究員
2001 - 2004 Utsunomiya University
2003 - Future University-Hakodate
1998 - 2002 Tokyo Polytechnic University Faculty of Arts
1986 - 1998 日本アイビーエム(株)東京基礎研究所 研究員
Show all
Awards (37):
2021/03 - 情報処理学会シンポジウムインタラクション2021 インタラクティブ発表賞(一般投票) 眉と連動する可動耳型デバイスによる表情拡張の印象評価
2020/06 - NICOGRAPH International 2020 Best Online Presentation Award (Paper) Interactive Projection System for Calligraphy Practice
2020/06 - NICOGRAPH International 2020 Best Paper Award Sketch2Domino: Interactive Chain Reaction Design and Guidance
2019/11 - 芸術科学会 CG Japan Award
2019/06 - 画像電子学会 フェロー
2018/03 - 映像表現・芸術科学フォーラム2018 ポスター発表優秀賞 心拍を用いて恐怖度をリアルタイムに調整するVRお化け屋敷の提案
2015/03 - 映像表現・芸術科学フォーラム 口頭発表最優秀賞 文字の形状変形によるフォント検索手法の提案
2014/10 - 芸術科学会 論文賞 入力3Dモデルの近似形状を持つ3D歯車集合体モデルの生成
2014/06 - 情報処理学会 論文賞 任意形状の堆積形成手法
2013/10 - 日本創造学会 論文賞 TTCT創造性テストによるアイデアマラソン研修の創造性開発効果の分析
2013/10 - 芸術科学会 論文賞 非周期的なレイアウト生成法
2013/09 - NICOGRAPH International 2013 Best Full Paper Award Langevin Rigid: Animating Immersed Rigid Bodies in Real-time
2012/11 - NICOGRAPH 優秀論文賞 入力モデルの近似形状を持つ歯車集合体モデルの生成
2012/07 - NICOGRAPH International 2012 Best Paper Award Generating Layout of Nonperiodic Aggregates
2012/03 - 芸術科学フォーラム 優秀発表賞 果実における細毛表現手法の提案
2011/03 - NICOGRAPH 最優秀論文賞 3D小石モザイクの生成手法
2010/09 - NICOGRAPH 優秀論文賞 地表に無造作に配置された岩石の生成手法
2010/06 - 北陸情報通信協議会 北陸情報通信協議会長表彰
2010/03 - Recognition of Service Award
2009/03 - NICOGRAPH 芸術科学会展 インタラクティブ部門優秀賞 かおさがし
2009/03 - NICOGRAPH 優秀論文賞 大規模工場の景観の自動生成手法
2009/03 - NICOGRAPH 最優秀論文賞 3Dモデルを利用したモザイク画生成手法の提案
2009/02 - アジアデジタルアート大賞展 インタラクティブアート部門入賞 風景バーテンダー
2008/10 - 芸術科学会 審査員特別賞 かおさがし:顔に見えるものとのインタラクション
2008/10 - EC2008 ベストデモンストレーション賞 かおさがし:顔に見えるものとのインタラクション
2008/05 - NHKデジタルスタジアム ベストセレクション賞 風景バーテンダー
2008/03 - NICOGRAPH 優秀論文賞 風景バーテンダー:カクテルのアナロジーを用いた風景生成
2008/03 - NICOGRAPH 優秀論文賞 フォトンマッピング法を用いた3DAPI による大域照明手法
2008/03 - NICOGRAPH 審査員特別賞 階層構造を考慮した木の分布生成
2007/10 - 芸術科学会 論文賞 加速度センサとのれん状スクリーンを用いたピッチングVRアプリケーション
2007/03 - CGAC2007 優秀論文賞 SIMD命令を用いた木探索によるレイトレーシングの高速化
2007/03 - CGAC2007 審査員特別賞 プレゼンテーションのための物理エンジンを搭載したアニメーションツールの開発
2006/12 - 映像情報メディア学会 優秀研究発表賞 手指認識によるキャラクタアニメーション~バーチャル手使い人形“トムテ”~
2006/10 - 芸術科学会 論文賞 変位情報を用いたVRアプリケーションの実装 -バーチャル紙相撲“トントン”
2006/04 - Laval Virtual Laval Virutual 2006 Trophee Jeux Video et Attractions Virtual Petanque
2005/11 - NICOGRAPH 審査員特別賞 加速度センサとのれん状スクリーンを用いたVR アプリケーション
2005/09 - 電子情報通信学会 情報システムソサエティ活動功労賞
Show all
Association Membership(s) (9):
芸術科学会
, 映像情報メディア学会
, 画像電子学会
, 電子情報通信学会
, ACM
, IEEE
, 情報処理学会
, 日本バーチャルリアリティ学会
, 人工知能学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM