Rchr
J-GLOBAL ID:200901052078225643   Update date: Jan. 30, 2024

Toyama Miki

トヤマ ミキ | Toyama Miki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.toyamamikilab.com
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 教育・社会系心理学 ,  educational・social psychology
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2019 - 2023 制御焦点とパフォーマンスの関連ー他者の影響に焦点を当ててー
  • 2016 - 2019 Dispositional optimism and goal attainment
  • 2013 - 2016 Mechanism of dispositional optimism and positive health benefits
  • 2010 - 2012 Mechanism of defensive pessimism and strategic optimism and academic performance
  • 2008 - 2011 Development of the new counseling model in the field of child care -Function and role of child care counselor-
Show all
Papers (143):
  • Akira Asayama, Masato Nagamine, Ryo Kainuma, Li Tang, Shuhei Miwa, Miki Toyama. The Effect of Episodic Future Thinking on Learning Intention: Focusing on English Learning Goal-Relevant Future Thinking in University Students1,2. Japanese Psychological Research. 2024
  • Miki Toyama, Masato Nagamine, Akira Asayama, Li Tang, Shuhei Miwa, Ryo Kainuma. Can persistence improve creativity? The effects of implicit beliefs about creativity on creative performance. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. 2023
  • 長峯聖人, 湯立, 三和秀平, 海沼亮, 浅山慧, 外山美樹. スケジューリングスタイルと日常における目標追求との関連-TSQ日本語版を作成して-. 心理学研究. 2023. 94. 1. 65-75
  • 外山, 美樹, 水本有香子. 人は創造性についてどのような信念を形成しているのか. 筑波大学心理学研究. 2023. 61. 39-51
  • 水本有香子, 外山美樹. 感情の社会的共有の機能に関する心理学的研究の概観. 筑波大学心理学研究. 2023. 61. 63-73
more...
MISC (41):
  • Shuhei Miwa, Masato Nagamine, Li Tang, Yuzhi Xiao, Miki Toyama. Can Regulatory Fit Improve Elementary School Students’ Performance? Effects of Different Types of Regulatory Fit. Psychological Reports. 2022. 003329412110610-003329412110610
  • Advertising conditions moderate the effect of regulatory fit and value. 2018. 9. 2-11
  • Regulatory Focus and Academic Performance : Regulatory Fit. 2017. 65. 4. 477-488
  • Regulatory Focus Moderates Process Feedback and Motivation. 2017. 65. 3. 321-332
  • Validity of the Automatic Thoughts List for Sport (ATLS) : Toward an Understanding of the Individual Differences in the Thoughts That Arise during a Competition. 2017. 44. 2. 105-116
more...
Books (14):
  • 勉強する気はなぜ起こらないのか
    2021
  • 実力発揮メソッド-パフォーマンスの心理学-
    2020
  • The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association
    The Japanese Psychological Association 2019
  • 行動を起こし,持続する力-モチベーションの心理学-
    新曜社 2011
  • ポジティブマインド-スポーツと健康,積極的な生き方の心理学-
    新曜社 2010
more...
Lectures and oral presentations  (99):
  • グリットの高い人は困難な目標をどう追求しているのか?-目標の重要性を調整変数として-
    (日本パーソナリティ心理学会第31回大会)
  • 安定性と物語性に基づく自己連続性尺度の作成-青年期における自己連続性の構造-
    (日本パーソナリティ心理学会第31回大会)
  • アスリートの制御焦点とバーンアウトの関連
    (日本スポーツ心理学会第49回大会)
  • 自己統制を柔軟に発揮できる有限理論の個人の強みとは
    (日本社会心理学会第63回大会)
  • 無限理論の個人は適応的か?-自己統制の観点から-
    (日本心理学会第86回大会)
more...
Education (4):
  • - 2000 University of Tsukuba
  • - 2000 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
  • - 1997 University of Tsukuba
  • - 1997 University of Tsukuba Second Cluster of College
Work history (1):
  • Japan Society for the Promotion of Science
Committee career (1):
  • 2011 - 現在 日本教育心理学会 常任編集委員
Awards (2):
  • 2007/11 - 日本パーソナリティ心理学会 日本パーソナリティ心理学会第16回大会 優秀大会発表賞 受賞
  • 2005/11 - 日本パーソナリティ心理学会 日本パーソナリティ心理学会第14回大会 優秀大会発表賞 受賞
Association Membership(s) (6):
JAPAN SOCIETY DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  Japan Society of Personality Psychology ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  The Japanese Association of Educational Psychology ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  JAPANESE SOCIETY OF SPORT PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page