Rchr
J-GLOBAL ID:200901052235646593   Update date: Feb. 01, 2024

Inoue Kazuyo

イノウエ カズヨ | Inoue Kazuyo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Algebra ,  Education - general
Research keywords  (1): Mordell-Weil lattice theory
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2021 - 2024 関数グラフアートの創作活動による関数学習への効果の調査
  • 2007 - 2009 An Empirical Research on Curriculum and Evaluation to Promote New Mathematics Education
  • 2004 - 2006 Comprehensive research from curriculum to evaluation for aiming at the practice of new mathematical education
  • ICTを用いた数学教育, 教材開発
  • Mordell-Weil
Show all
Papers (9):
  • Kazuyo Inoue. An Investigation into the Relations of the History of Graphing Art Creation and the Learning of Functions. 2022. 28. 1. 73-92
  • 井之上和代, 中谷実伸, 柳原祐治, 山田哲也, 相場大佑. Practical Report of Online Study Sessions of Mathematics for First-Grade Students. 福井工業高等専門学校研究紀要 自然科学・工学(Web). 2022. 55
  • 井之上和代. 授業動画を中心とした対面授業の実践報告. 日本数学教育学会高専・大学部会誌. 2021. 27. 1. 55-56
  • Kazuyo Inoue, Hideyasu Kawai, Nobuharu Onoda. Isomorphism classes of commutative algebras generated by idempotents. Journal of Algebra and Its Applications. 2021. 20. 02. 2150008-2150008
  • The Educational Effect of Producing the Functional Graphing Art through The Implementation of Group Work. 2013. 20. 1. 95-106
more...
MISC (5):
  • The learning of functions using TI-89 through the learning of quadratic functions. Research Reports of Fukui National College of Technology, Natural Science and Engineering. 2001. No.35 99.77-94
  • TI-89を利用した関数の学習~2次関数の学習課題からの発展~. 福井工業高等専門学校 研究紀要 自然科学・工学. 2001. 第35号 77-94
  • Learning the quadratic function and mathematics education with TI-89. Research Reports of Fukui National College of Technology, Natural Science and Engineering. 2000. No.34 pp.95-106
  • 井之上 和代. TI-89を利用した2次関数の学習から見る高専の数学教育. 福井工業高等専門学校研究紀要 自然科学・工学. 2000. 34. 95-105
  • The Construction of Generators of some Mordell-Weil lattices. 1998
Lectures and oral presentations  (14):
  • 「関数グラフアート制作」導入教材の作成について
    (日本数学教育学会第104回全国算数・数学教育研究(島根)大会 高専・大学部会 2022)
  • STEAM教育の視点を取り入れた関数グラフアートについて
    (第22回グラフ電卓研究会 2022)
  • 関数グラフアートコンテスト報告
    (第21回グラフ電卓研究会 2021)
  • オンライン学習会の実践と今後の展望
    (日本数学教育学会第103回全国算数・数学教育研究(埼玉)大会 2021)
  • 高専における学生TAを活用した補習の実践-学生TA活用とアンケート調査-
    (北陸四県数学教育研究会 高専・大学部会 2018)
more...
Education (6):
  • - 2000 Tsuda College Graduate School of Mathematics and Computer Science
  • - 2000 Tsuda College Graduate School, Division of Natural Science Mathematics
  • - 1998 Tsuda College Graduate School of Mathematics and Computer Science
  • - 1998 Tsuda College Graduate School, Division of Natural Science Mathematics
  • - 1996 Tsuda College Faculty of Liberal Arts
Show all
Professional career (1):
  • Master, Science (Tsuda College)
Work history (4):
  • 2022/10 - 現在 National Institute of Technology, Fukui College
  • 2007/04 - 2022/09 National Institute of Technology, Fukui College
  • 2007/01 - 2007/03 National Institute of Technology, Fukui College
  • 2000/04 - 2006/12 - 福井工業高等専門学校 一般科目・自然系 講師
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page