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J-GLOBAL ID:200901052403185742   Update date: Jan. 30, 2024

Asai Sachiko

アサイ サチコ | Asai Sachiko
Affiliation and department:
Research field  (2): Early childhood education and childcare ,  Education - general
Research keywords  (4): pedagogy ,  保育学 ,  教師教育 ,  教育方法学
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2023 - 2027 子どもと自然の新しい関係のための教育理論とアプローチの構築:気候変動の時代の保育
  • 2020 - 2025 A study on the practice of early childhood education and care to listen to children's voices:to ensure children's rights through the pedagogical documentation
  • 2018 - 2022 A Study on the Pedagogical Documentation and ECEC Teacher Networks
  • 2017 - 2020 The Development of the Theory and Practice of Project Approach in Early Childhood Education; Genealogy of Innovation of ECE in Europe and Japan
  • 2017 - 2019 empowering women teachers in building caring learning community
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Papers (39):
  • 浅井 幸子. 子どもの権利を基軸とした子ども政策の総合化 : 教育と学びの観点から-特集 子ども政策の総合化について考える ; 政策実現のための横の連携・縦の接続. 学術の動向 = Trends in the sciences / 『学術の動向』編集委員会, 日本学術会議 編. 2022. 27. 6. 26-29
  • ASAI Sachiko. Reggio Inspiration in South Australia. 2022. 61. 391-400
  • 浅井 幸子. 日本教育方法学会編 『教育方法49 公教育としての学校を問い直す-コロナ禍のオンライン教育・貧困・関係性をまなざす-』. 教育方法学研究. 2021. 46. 105-106
  • ASAI Sachiko, KURODA Yuki, KITADA Yoshiko. Reggio Inspiration in Ontario, Canada : Focusing on the Implementation of Full-day Kindergartens. 2021. 60. 645-662
  • Transitions from Preschool to Primary School Education in Japan. 2020. 16. 183-195
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MISC (15):
  • 浅井 幸子. 土屋 敦・野々村 淑子 編著『孤児と救済のエポック 十六~二〇世紀にみる子ども・家庭規範の多層性』. 教育学研究. 2020. 87. 1. 137-138
  • Works of OHTA Motoko. 2019. 12. 236-238
  • 黒田 友紀, 金田 裕子, 北田 佳子, 浅井 幸子, 申 智媛, 望月 一枝, 玉城 久美子, 柴田 万里子. 学校における「自分の言葉」の探求:-オーセンティシティの視点からー. 日本教育学会大會研究発表要項. 2018. 77. 0. 155-156
  • ASAI Sachiko. The Meaning of Setting Thema. The Japanese Journal of the historical studies of early childhood education and care. 2018. 13. 0. 14-15
  • Book Review : Matsushima, N. The History of "Early Childhood Education and Care" in Post-War Japan : Regional Differences and Disparities in the Development of Kindergartens and of Day Nurseries. 2016. 35. 206-213
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Books (12):
  • 「保育の質」を超えて : 「評価」のオルタナティブを探る
    ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623089871
  • 幼小接続資料集成 : 解説
    不二出版 2022 ISBN:9784835084275
  • これからの質的研究法 : 15の事例にみる学校教育実践研究
    東京図書 2019 ISBN:9784489023071
  • 教師の声を聴く : 教職のジェンダー研究からフェミニズム教育学へ
    学文社 2016 ISBN:9784762026379
  • 学びの専門家としての教師
    岩波書店 2016 ISBN:9784000113946
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Education (4):
  • - 2001 The University of Tokyo
  • - 2001 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • - 1995 The University of Tokyo Faculty of Education
  • - 1995 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2013/04 - 現在 東京大学大学院教育学研究科学校教育高度化専攻教職開発コース
  • 2005/04 - 2013/03 和光大学現代人間学部心理教育学科
  • 2003/01 - 2005/03 東京大学大学院教育学研究科助手
  • 2001/04 - 2002/12 日本学術振興会特別研究員(PD)
Association Membership(s) (7):
日本教育学会 ,  日本乳幼児教育学会 ,  日本保育学会 ,  質的心理学会 ,  幼児教育史学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育方法学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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