Rchr
J-GLOBAL ID:200901052964641577   Update date: Aug. 25, 2022

Kajiwara Ikuo

カジワラ イクオ | Kajiwara Ikuo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
MISC (4):
  • 梶原 郁郎. A Study on the Teaching-Learning Process of Multiplication with 0 : The Development of Teaching Contents and its Effect. 教授学習心理学研究. 2015. 11. 2. 66-76
  • 梶原 郁郎. Development of the Japanese Curriculum that Places Motivation (Iyoku) above Knowledge. 愛媛大学教育学部紀要. 2015. 62. 11-24
  • 人と人とのかかわりを育む道徳教育の創造-自分を見つめる・他者を見つめる. 愛媛大学教育学部愛媛大学教育学部平成22年度学部・附属共同研究報告書(学部長裁量経費). 2011. 1-4
  • 人と人とのかかわりを育む道徳教育の創造-自分を見つめる・他者を見つめる-. 愛媛大学教育学部・附属幼稚園・附属小学校幼年教育研究2010・初等教育研究紀要第44号・未来を拓く力の育成-自立(律)・共生する子どもの育ちを目指して-. 2011. 44. 189-200
Education (2):
  • - 2003 東北大学大学院 教育学研究科
  • - 1995 Kumamoto University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (熊本大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page