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J-GLOBAL ID:200901053538244451   Update date: Feb. 14, 2024

Katayama Tomihiro

カタヤマ トミヒロ | Katayama Tomihiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (9): Customer Satisfaction ,  Marketing Strategy ,  Marketing Management ,  経営診断 ,  マーケティング戦略 ,  顧客満足 ,  マーケティング・マネジメント ,  Difference ,  Place Brand
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2014 - 2018 加唐島の活性化
  • 2014 - 2014 美ウオーターの販売促進
  • 2013 - 2013 糸島農業の活性化
  • 2013 - 2013 ハートイン博多の活性化
  • 2006 - 2012 呼子朝市交通量調査
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Papers (44):
  • Katayama Tomihiro. Some Support Consideration to the Shopping Refugee. 2022. Vol.22. No.1. 1-12
  • Katayama Tomihiro. Marketing Insight to Oronoshima in Fukuoka. 2022. Vol.21. No.2. 13-20
  • Katayama Tomihiro. Consideration about the domain of long-firm in Fukuoka. The Annual Report of the Academic Society for Asian Symbiosis. 2022. No.18. 35-42
  • 片山富弘. アイランド・マーケティングの取り組み~佐賀県神集島の事例~. 流通科学研究. 2021. Vol.21. No.1. 9-18
  • 片山富弘. 買物弱者への取り組み支援の現状と対策~九州の事例~. 日本経営診断学会論集~J-Stage~. 2021. 第20号. 1-4
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MISC (55):
  • Katayama Tomihiro. Annual Report (The Japan Academy for Consumption Economy ). 2022. 第42号
  • Katayama Tomihiro. The Ten-years anniversary of Japan Society of Business Science. 2022. 第11号. 55-63
  • 片山 富弘. 小売マーケテイング戦略のコンテインジェンシ-性. 中村学園大学流通科学研究所所報. 2018. 11. 85-89
  • 片山富弘. マーケティングの概念における共生と差異~差異の中に共生は存在するのか~. アジア共生学会年報. 2014. No.10. 14-19
  • Insight to the Domain as the Difference. 2013. 13. 1. 9-21
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Books (29):
  • 現代流通ビジネス~農業と食を中心に~
    五絃舎 2021
  • 現代の流通ビジネス~農業と食を中心に~
    五絃舎 2021
  • 差異としてのマーケティング(第4版)
    五絃舎 2021
  • 地域社会における流通科学研究の役割~理論と実証~
    踏歌書房 2021
  • 地域活性化の理論と実証
    踏歌書房 2019
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Lectures and oral presentations  (2):
  • Consideration about Continuity of Mobile Sales
    (Consideration about Continuity of Shopping Assistance 2022)
  • 地域活性化のマーケテイング~いくつかの事例を通じて~
    (2016)
Education (4):
  • 2005 - 2007 佐賀大学大学院 工学研究科(学術博士)
  • 1991 - 1993 Yokohama City University Graduate
  • 1983 - 1985 慶応義塾大学大学院 経営管理研究科(経営学修士)
  • 1979 - 1983 Kansai University Faculty of Economics Department of Economics
Professional career (4):
  • 博士(学術) (佐賀大学大学院工学系研究科)
  • 経済学修士 (横浜市立大学大学院経済学研究科)
  • 経営学修士 (慶應義塾大学大学院経営管理研究科)
  • 経済学士 (関西大学)
Work history (6):
  • 2016/04 - 現在 Nakamura Gakuen University
  • 2016/04 - 2020/03 Nakamura Gakuen University Graduate School of Business, Marketing, Distribution Dean
  • 2011/04 - 2016/03 Nakamura Gakuen University Faculty of Business, Marketing and Distribution
  • 2008/04 - 2011/03 Nakamura Gakuen University Faculty of Business, Marketing and Distribution
  • 2004/04 - 2008/03 Nakamura Gakuen University Faculty of Business, Marketing and Distribution
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Committee career (30):
  • 2018/04 - 現在 経営関連学会協議会 理事
  • 2017/04 - 現在 日本経営診断学会 理事
  • 2014/04 - 現在 日本消費経済学会 理事・副会長
  • 2002/04 - 2014/03 福岡商工会議所 九州観光マスター検定作問委員長
  • 2002/04 - 2014/03 日本消費経済学会 評議員
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Awards (3):
  • 2015/06 - 日本消費経済学会 日本消費経済学会優秀賞受賞
  • 2010/08 - 日本産業科学学会優秀賞受賞
  • 2004/06 - 日本消費経済学会研究奨励賞受賞
Association Membership(s) (7):
JAPAN ACADEMY OF MANAGEMENT ,  JAPAN MANAGEMENT DIAGNOSIS ASSOCIATION ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  THE JAPAN ACADEMY FOR CONSUMPTION ECONOMY ,  アジア共生学会 ,  日本産業科学学会 ,  ビジネス科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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