Rchr
J-GLOBAL ID:200901053661900339   Update date: Dec. 20, 2009

Asano Shundo

アサノ シュンドウ | Asano Shundo
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育史 ,  History of education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • ネパールの小学校教育に関する実態調査
  • ノルウェーの障害児教育の実情
  • 幼児教育者の資質向上に関する研究
  • Actual Conditions of Primary School in Nepal
  • Handicapped education in Norway and parents Association
Show all
MISC (7):
  • 本学幼児教育科の教育課程に対する学生の意識調査(III)-第3次追跡調査-. OIU journal of International studies. 2003. 16. 2
  • A Students' Opinion Survey of the curriculum of the Department of Early Childhood Education of OSAKA International College (III) - The Third Follw up Survey in 26th Tear -. 2003. 16. 2
  • ネパールの小学校教育に関する実態調査. 発達人間学論叢(大阪教育大学). 2000. 3. 7-43
  • 本学幼児教育科生の幼児教育者としての資質向上に関する研究. 大阪国際女子大学紀要. 1998. 24
  • The Study on student's abilities in Early Childhood Education. The Bulletin of Osaka International University for Women. 1998. 24
more...
Books (6):
  • インクルージョンの時代
    明石書店 2004
  • Theoretical Porspectives on Special Education (Tram slation)
    Akashi 2004
  • 現代教育実践教術の構造
    北大路書房 1986
  • The structure of teaching method.
    1986
  • 行動で学ぶ保育
    明治図書 1979
more...
Works (3):
  • ネパールの小学校教育に関する実態調査
    1999 -
  • ネパール・ヌワコット村における子どもの生活の実情調査
    1986 -
  • A study on the dirly life of children at Nuwakot. Nepal.
    1986 -
Education (4):
  • - 1973 Hiroshima University
  • - 1973 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
  • - 1971 Hiroshima University School of Education
  • - 1971 Hiroshima University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (Hiroshima University)
Work history (6):
  • 1985 - 1998 大阪国際女子短期大学 助教授
  • 1985 - 1998 OSAKA International Junior College for Women
  • 1978 - 1985 帝国女子短期大学 講師
  • 1978 - 1985 Teikoku Women's Junior College
  • 1976 - 1978 帝国女子短期大学 助手
Show all
Association Membership(s) (3):
関西教育学会 ,  日本教育史学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page