Rchr
J-GLOBAL ID:200901053714988195   Update date: Jan. 30, 2024

Kato Hisae

カトウ ヒサエ | Kato Hisae
Affiliation and department:
Job title: Research Assistant
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (1): 数学教育学
Research theme for competitive and other funds  (29):
  • 2023 - 2027 数学的活動の学習過程における教師の数学観の影響と授業デザイン
  • 2022 - 2026 幼児と低学年児童に対する学習方略とメタ認知の育成を目指した検索学習ユニットの開発
  • 2022 - 2025 Development of a seminar-type educational program to promote autonomous developmental teaching in arithmetic and mathematics
  • 2021 - 2025 発達症児のメタ認知を育む適応的な学習支援ツールの開発とその評価
  • 2021 - 2024 初等中等教育におけるEdTech活用を推進する教員養成システムの開発
Show all
Papers (23):
  • 佐藤 学, 重松 敬一, 加藤 久恵, 新木 伸次, 椎名 美穂子, 黒田 大樹. 発展的思考・態度における「数学することを知る」の枠組みの開発と検証. 東北数学教育学会誌. 2022. 53. 53. 25-40
  • 加藤 久恵, 寺井 あい, 山本 紀代, 日野 圭子, 市川 啓. 比例的推論の進展を目指した算数科の授業づくり : 小学校第3学年「一万より大きい数」について. 近畿数学教育学会会誌 = Journal of Kinki Society of Mathematics Education / 近畿数学教育学会 [編]. 2022. 35. 9-26
  • 堀田 千絵, 加藤 久恵. 分散型検索学習を導入したジグソー法に基づく オンライン型授業の効果 -自己肯定意識に注目して-. 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 = Bulletin of Nara University of Education. Cultural and Social Science. 2021. 70. 1. 169-176
  • 佐藤 学, 加藤 久恵, 新木 伸次. 自律的発展型授業を促す研修の基本構想モデルの開発. 秋期研究大会発表集録. 2021. 54. 337-340
  • 日野 圭子, 加藤 久恵, 市川 啓. 小学校下学年における比例的推論の促進のための視点. 秋期研究大会発表集録. 2020. 53. 245-248
more...
MISC (93):
  • Effects of repeated retrieval-based learning on long-term retention and metacognition in preschool children with developmental disorders : Based on a cross-sectional perspective from infancy to childhood. 2020. 69. 1. 213-227
  • Effect of repeated retrieval-based learning on long-term retention and metacognition in younger children at stages of development of infancy to childhood. 2019. 11. 7-15
  • In Search of Graduate Studies Bridging Between Mathematics and Mathematics Education : Our Activities in Hyogo University of Teacher Education. 2018. 53. 53. 65-72
  • 山本 紀代, 加藤 久恵. 算数科の授業における理解の知識の質についての研究 : 「わかる学び」から「つかう学び」へ. 学校教育コミュニティ : 兵庫教育大学と大学院同窓会との共同研究論文集. 2018. 8. 39-46
  • Analysis of Thinking Involved in Fostering Children's Mathematical Problem Solving. 2018. 14. 1-12
more...
Education (4):
  • - 1999 Hiroshima University
  • - 1999 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
  • - 1994 Hiroshima University School of Education
  • - 1994 Hiroshima University Faculty of Education
Professional career (2):
  • -
  • -
Association Membership(s) (5):
近畿数学教育学会 ,  日本科学教育学会 ,  日本教科教育学会 ,  日本数学教育学会 ,  全国数学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page