Rchr
J-GLOBAL ID:200901053898990014
Update date: Apr. 17, 2024
Takamura Soichi
タカムラ ソウイチ | Takamura Soichi
Affiliation and department:
University of Shizuoka School of Nursing
About University of Shizuoka School of Nursing
Search "University of Shizuoka School of Nursing"
Detailed information
Job title:
Lecturer,lecturer
Other affiliations (4):
Tokyo Healthcare University
lecturer
聖隷クリストファー大学
看護学部 准教授
東京医療保健大学
医療保健学部 講師
鳥取大学
医学部 保健学科 講師
Research field (1):
Gerontological and community health nursing
Research keywords (3):
精神看護学
, 地域看護学
, mental health
Research theme for competitive and other funds (10):
2018 - 2021 量的看護研究における統計的検定の検出力に関する研究
2016 - 2019 幼児と保護者・教員を対象としたメンタルヘルス教育の開発に関する縦断評価
2014 - 2018 高校生のメンタルヘルスリテラシー教育の開発と効果評価
2013 - 2016 看護基礎教育における疫学の教育目標の具体化と教育方法の改善・開発に関する研究
2013 - 2015 乳幼児および保護者を対象としたメンタルヘルス教育の開発に関する基礎的研究
2009 - 2012 精神科看護師を介在した児童・思春期のメンタルヘルス教育の開発に関する研究
2003 - 2010 中学生に対するメンタルへルス教育のプログラム開発
2006 - 2008 養護教諭を介在した思春期のメンタルヘルス教育の開発に関する研究
2004 - development of mental health education
development of mental health education
Show all
MISC (55):
近藤 美保, 篁 宗一, 遠藤 りら. コミュニケーションツールとして学生が統合失調症患者にアロマオイルを用いた手浴・足浴をすることの検討. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2017. 37回. [O56-3]
猫田 泰敏, 篁 宗一, 吉野 亨. 看護実践における疫学・臨床疫学の機能と役割に関する一提案. 日本公衆衛生学会総会抄録集. 2016. 75回. 314-314
篁 宗一, 清水 隆裕, 猫田 泰敏. 大学生のメンタルヘルス教育の開発と評価. 日本公衆衛生学会総会抄録集. 2016. 75回. 547-547
篁 宗一, 清水 隆裕, 猫田 泰敏. 大学生のメンタルヘルスリテラシー教育の開発と支援ネットワークの構築. 全国大学メンタルヘルス研究会報告書. 2016. 37回. 93-96
若杉 早苗, 松井 謙次, 篁 宗一, 佐久間 佐織, 山村 江美子, 安田 智洋, 山本 智子, 松岡 亜希, 柴田 めぐみ, 鮫島 道和, et al. 看護学部学生の学業とアルバイトに関する実態調査. 聖隷クリストファー大学看護学部紀要. 2016. 24. 33-45
more...
Education (2):
- 2009 The University of Tokyo
- 1996 Tokyo Medical and Dental University
Professional career (1):
保健学博士 (東京大学)
Association Membership(s) (7):
こころのバリアフリー研究会
, 日本公衆衛生看護学会
, 日本いのちの教育学会
, JAPAN SOCIETY OF NURSING RESEARCH
, JAPAN ACADEMY OF NURSING SCIENCE
, THE JAPAN ASSOCIATION FOR SCHOOL MENTAL HEALTH
, 公衆衛生学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM