Rchr
J-GLOBAL ID:200901054709706730
Update date: Feb. 28, 2007
Kawamura Atsushi
カワムラ アツシ | Kawamura Atsushi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Kurashiki Sakuyo University Faculty of Food Culture
About Kurashiki Sakuyo University Faculty of Food Culture
Search "Kurashiki Sakuyo University Faculty of Food Culture"
Detailed information
Job title:
Associate Professor
Research field (6):
Experimental psychology
, Clinical psychology
, Educational psychology
, Social psychology
, Home economics, lifestyle science
, Cognitive sciences
Research keywords (8):
教育
, 消費者行動
, 食行動
, 心理学
, education
, consumer behavior
, eating behavior
, psychology
Research theme for competitive and other funds (5):
2005 - 効果的教育方法の検討
2000 - 消費者満足・感動の心理学
1990 - IT社会におけるストレスとリラクゼーション効果
1989 - コンピュータ版心理学テキストの開発
1989 - Developing A "Computerized Textbook of Psychology"
MISC (17):
岡田美扇, 河村 敦. 食生活習慣がニート傾向に及ぼす影響. くらしき作陽大学・作陽短期大学研究紀要. 2006. 39. 2. 63-78
柳澤和泉, 河村 敦. 摂食障害と養育態度との関連性. くらしき作陽大学・作陽短期大学研究紀要. 2006. 39. 2. 79-98
井原零, 河村敦, 畑本恵子, 石原茂和, 林春男, 坂田省吾, 山上暁. コンピュータ版心理学テキストの作成手法の開発(2). 情報処理学会研究報告. 1994. 94. 10. 1-10
Developing A "Computerized Textbook Of Psychology"(2). IPSJ SIG Notes. 1994. 94. 10. 1-10
河村敦, 井原零, 林春男, 坂田省吾, 畑本恵子, 石原茂和, 山上暁. 心理学分野でのコンピュータ支援学習システムの開発. 情報処理学会研究報告. 1993. 93. 105. 1-11
more...
Books (2):
レスポンデント行動
北大路書房心理学20講 1991
Respondent Behavior
1991
Lectures and oral presentations (2):
大学における情報関連教育の再検討(1)-学習経験の有無と学習態度・授業評価-
(日本心理学会第63回大会 1999)
The Effectiveness of Individual Learning with CTP system
(6th International Conference on Human-Computer Interaction 1995)
Education (4):
- 1989 Hiroshima University
- 1989 Hiroshima University Graduate School, Division of Biophere Sciences
- 1984 Chiba University
- 1984 Chiba University Faculty of Humanities
Professional career (1):
(BLANK)
Association Membership(s) (6):
日本教育工学会
, 日本情報処理学会
, 中国四国心理学会
, 日本動物心理学会
, 日本生理心理学会
, 日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM