Rchr
J-GLOBAL ID:200901054795828223   Update date: Sep. 17, 2023

Noguchi Kazuya

ノグチ カズヤ | Noguchi Kazuya
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (3): Educational psychology ,  Special needs education ,  Clinical psychology
Research keywords  (4): 介入整合性 ,  コンサルテーション ,  特別支援教育 ,  応用行動分析学
Papers (7):
  • Ohashi Tomo, Noguchi Kazuya, Oishi Kouji. Standardization of the Consultation Satisfaction Scale for nursery school. Japanese Journal of Community Psychology. 2013. 16. 2. 164-177
  • Noguchi Kazuya, Ohashi Torno, Oishi Kouji. Behavior consultation of "flexible teaching" for children with developmental disabilities in a private kindergarten. Japanese Journal of Community Psychology. 2012. 15. 2. 117-135
  • NOGUCHI Kazuya, KATO Tetsubumi. Promoting Treatment Integrity in General Education Following Behavioral Consultation : Analysis of Components of Follow-up Strategies(Practical Research,<Special Issue>Behavioral Consultation for Schools). Japanese Journal of Behavior Therapy. 2010. 36. 2. 147-158
  • Ota Ken, Noguchi Kazuya, Oishi Kouji. Home intervention in order to increase appropriate calling behavior of a child with pervasive developmental disorders. Rikkyo psychological research. 2008. 50. 50. 25-37
  • 野口和也. 特別支援教育の校内支援体制の整備における特別支援コーディネーターの意識に関する調査研究. 明星大学大学院人文学研究年報. 2006. 4. 29-41
more...
MISC (7):
  • 中内 麻美, 大石 幸二, 脇貴 典, 中村 智成, 大橋 智, 野口 和也. つながる支援のつくり方(2) : 特別な発達ニーズをもつ子どもたちのために(自主シンポジウム26,日本特殊教育学会第47回大会シンポジウム報告). 特殊教育学研究. 2010. 47. 5. 372-373
  • OTA Ken, NOGUCHI Kazuya, OISHI Kouji. P1-29 A descriptive analysis of leaving behavior displayed by student with developmental disabilities : An analysis of multiply controlled challenging behavior. 2007. 25. 49-49
  • NOGUCHI Kazuya, OISHI Kouji. P1-30 TRAINING EDUCATORS TO IMPLEMENT FUNCTIONAL ANALYSES : TEACHER ACQUISITION OF FUNCTIONAL ANALYSIS METHODOLOGY. 2007. 25. 50-50
  • OTA Ken, NOGUCHI Kazuya, OISHI Kouji. P2-34 Home intervention in order to increase appropriate calling behavior of a child with PDD. 2006. 24. 126-126
  • KATO Tetsubumi, WATANABE Masataka, NOGUCHI Kazuya, YONEYAMA Naoki, MATSUOKA Katsuhiko, MUTO Takashi. Developing Systems and Techniques of School-Based Behavioral Consultation(23rd Annual J-ABA Convention). 2005. 23. 28-29
more...
Books (5):
  • 親子でできる引っ込み思案な子どもの支援
    学苑社 2014 ISBN:9784761407636
  • 学校支援に活かす行動コンサルテーション実践ハンドブック : 特別支援教育を踏まえた生徒指導・教育相談への展開
    学苑社 2011 ISBN:9784761407360
  • 学校コンサルテーション : 統合モデルによる特別支援教育の推進
    学苑社 2008 ISBN:9784761407179
  • みるみるわかる心理アセスメント : 学ぶ・使う・活かす
    明星大学出版部 2008 ISBN:9784895491617
  • 特別支援教育を支える行動コンサルテーション : 連携と協働を実現するためのシステムと技法
    学苑社 2004 ISBN:4761404086
Work history (12):
  • 2021/04 - 現在 八戸学院大学短期大学部 幼児保育学科 教授
  • 2019/04 - 2021/03 豊岡短期大学 こども学科 教授
  • 2016/04 - 2019/03 豊岡短期大学 こども学科 准教授
  • 2013/04 - 2016/03 豊岡短期大学 こども学科 講師
  • 2010/04 - 2013/03 埼玉県 本庄市 発達教育支援センター 心理・発達相談員(非常勤)
Show all
Committee career (3):
  • 2009/04 - 2013/03 埼玉県教育委員会 特別支援教育専門家チーム委員
  • 2008/04 - 2013/03 埼玉県 本庄市 就学支援委員会 就学支援委員
  • 2005/04 - 2013/03 埼玉県 熊谷市 就学支援委員会 就学支援委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page