Rchr
J-GLOBAL ID:200901054798047192   Update date: Apr. 17, 2024

Udagawa Susumu

Udagawa Susumu
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2006 - 現在 19世紀日米交渉史
  • 2006 - 現在 幕末英学史
  • 英語の医学用語
  • 現代口語と英語の2語動詞に関する研究
  • 現代アメリカ英語の語法
Show all
Papers (3):
  • For Establishing a Curriculum. 教養教育. 1993. 第6号
  • 本学学生の英語基礎能力調査とその結果-基本的構文と文法事項を中心に-. 外国語外国文化研究. 1993. 第3号
  • On the Teaching of Colloquialisms-The Recognition and Instruction of English Two-Word Verbs-. 外国語外国文化研究. 1991. 創刊号
Books (4):
  • Modern American English Vocabulary and Idiomatic Expressions
    2011
  • 英語の最前線-単語・熟語・構文-中央大学編(第2改訂新版)
    教学社 1993
  • 英語の最前線-単語・熟語・構文-中央大学編(改訂増頁新版)
    教学社 1990
  • 英語の最前線-単語・熟語・構文-中央大学編
    教学社 1987
Lectures and oral presentations  (3):
  • Teaching the Pronunciation of English-A Case of Suprasegmentals-
    (国士舘大学外国語外国文化研究会 2002)
  • 本学学生の英語基礎能力調査とその結果
    (国士舘大学外国語外国文化研究会 1992)
  • 英語の2語動詞について
    (国士舘大学教養学会 1989)
Works (10):
  • 英語教師のアメリカ社会科見学-続続・カリフォルニア州サンフランシスコ編-
    2007 -
  • 英語教師のアメリカ社会科見学-続カリフォルニア州サンフランシスコ編-
    2006 -
  • 英語教師のアメリカ社会科見学-カリフォルニア州サンフランシスコ編-
    2006 -
  • 英語教師のアメリカ社会科見学-ミネソタ州編-
    2002 -
  • 英語教師のアメリカ社会科見学-アリゾナ州編-
    2002 -
more...
Education (3):
  • 1984 - 1985 St. Michael's College ESL/EFL
  • 1979 - 1981 St. Paul's University Faculty of Literature
  • 1975 - 1979 St. Paul's University Faculty of Literature
Professional career (4):
  • BD (St. Paul's University)
  • BA (St. Paul's University)
  • MATESL (St. Michael's College)
  • 文学修士 (セント・マイケルズ・カレッジ)
Work history (10):
  • 2011/04/01 - 現在 Kokushikan University Faculty of Business, Department of Business
  • 2007/04 - 現在 Lecturer
  • 1996/04/01 - 2011/03/31 Kokushikan University Faculty of Political Science and Economics, Department of Economics
  • - 2011/03/31 国士舘大学大学院 経済学研究科 経済学専攻(修士課程) 准教授
  • 2000/04 - 2006/03 Lecturer
Show all
Association Membership(s) (3):
立教大学キリスト教学会 ,  TESOL ,  日本実用英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page